آفتاب

روسیه خواستار مشارکت نمایندگان استانهای جنوب و شرق اوکراین در مذاکرات بین المللی شد

روسیه خواستار مشارکت نمایندگان استانهای جنوب و شرق اوکراین در مذاکرات بین المللی شد

مسکو-ایرنا- ˈسرگئی لاوروفˈ وزیر امور خارجه روسیه خواستار مشارکت نمایندگان استانهای جنوب و شرق اوکراین در مذاکرات بین المللی برای حل و فصل بحران اوکراین شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، لاوروف روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ˈژرژه لبلو شیکوتیˈ وزیر امور خارجه آنگولا گفت: نمایندگان مناطق شرق و جنوب اوکراین باید در مذاکرات بین المللی در مورد بحران اوکراین حضور و مشارکت داشته باشند.

وی افزود: در این رابطه هر گونه دیدار یا مذاکرات چندجانبه که اعتراضات ساکنان مناطق جنوب و شرق اوکراین را نادیده می گیرد رویکردی که مقامهای اوکراین در پیش گرفته اند موفق نخواهد بود.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که خواهان شرکت نمایندگان استان های جنوب و شرق اوکراین در این گونه دیدارها هستیم.

لاوروف گفت: روسیه برای مشارکت در دیدارهای چندجانبه برای حل و فصل بحران اوکراین با مشارکت کشورهای اروپایی، آمریکا و طرف اوکراینی آمادگی دارد.

وی در همین حال گفت که چارچوب مذاکرات آمریکا، اتحادیه اروپا و اوکراین و تاریخ برگزاری و دستور کار آن هنوز مشخص نشده است.

وزیر خارجه روسیه افزود: در گفتگوی تلفنی با همتای آمریکایی در مورد تاریخ این مذاکرات گفت و گو نکردیم زیرا با توافق دو طرف ابتدا باید بدانیم این مذاکرات چه چارچوبی خواهد داشت.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: در مورد تاریخ پیشنهادی آمریکا برای برگزاری دیدار چندجانبه بین المللی در مورد اوکراین مساله داریم.

لاوروف گفت: وزیر امور خارجه آمریکا می گوید که باید دیدار چندجانبه در مورد اوکراین 10 روز دیگر برگزار شود و از طرف دیگر نخست وزیر اوکراین اعلام کرده است در آینده نزدیک طرح قانون اساسی این کشور تکمیل می شود و این سوال مطرح می باشد که آنها می خواهند مناطق جنوب و شرق اوکراین را در برابر کار انجام شده قرار دهند.

استان های جنوب و شرق اوکراین شامل لوگانسک ،دونتسک و خارکف در روزهای اخیر شاهد اعتراضات روس تبارها بودند.

صدها نفر از ساکنان این مناطق ساختمان های حکومتی را اشغال کرده و در لوگانسک و دونتسک جدایی این مناطق از اوکراین را اعلام کرده اند.

اروپام/2242**518 **1010
کد N212118

وبگردی