آفتاب
نامه رئیس سازمان نظام پزشکی به رهبری؛

آمادگی جامعه پزشکی برای اجرای سیاستهای کلی سلامت

آمادگی جامعه پزشکی برای اجرای سیاستهای کلی سلامت

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران در نامه ای به مقام معظم رهبری، از ابلاغ سیاستهای کلی سلامت قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، متن نامه به این شرح است:

محضر مبارک حضرت آیت الله خامنه ای (مدظلکم العالی)

رهبر معظم انقلاب اسلامی

سلام علیکم؛

احتراما به استحضار می رساند ابلاغ سیاست های کلی سلامت به دستور حضرتعالی در آغازین روزهای سال 1393 هجری شمسی، موجی از امید در میان عموم مردم، مسئولان نظام سلامت و جامعه خدوم پزشکی ایجاد کرد به ویژه آنکه این اقدام داهیانه در زمانی انجام شد که از یک سو علی رغم پیشرفت های علمی، آموزشی، پژوهشی و حرفه ای خیره کننده در حوزه پزشکی کشور، نابسامانی های اقتصاد سلامت، نظام ارائه خدمات بهداشتی درمانی کشور را در جلب رضایت کامل مردم عزیز با چالش هایی مواجه کرده است و همگان چشم انتظار گشایش عظیم در این مشکل ملی هستند. از سوی دیگر ابلاغ این سیاست ها در روز جهانی بهداشت، پیام روشنی در ابعاد ملی و بین المللی دارد و مبین جایگاه و اولویت ممتاز مقوله سلامت نزد حضرتعالی می باشد و بی گمان از این پس روز 18 فروردین ماه هر سال، روز ملی سلامت خواهد بود.

انشاء الله تحقق این سیاست های کلان، گشایش عظیم در کار ملت و سنگ بنای مستحکم برای نظام سلامت در سال ها و دهه های آینده و منشاء اصلاحاتی اساسی در امر سلامت جامعه ایرانی و باعث توسعه ارزش های والای انسانی و اسلامی در حوزه سلامت و موجب فخر و مباهات و برتری نظام سلامت ایران اسلامی در سطح منطقه و جهان خواهد شد.

اینجانب به نمایندگی از جامعه فرهیخته پزشکی کشور که مجریان اصلی این سیاست های وزین هستند، اولا از این اقدام تاریخی و بسیار ارزشمند جنابعالی، صمیمانه سپاسگزارم، ثانیا محضر حضرتعالی آمادگی کامل جامعه پزشکی را برای اجرای این سیاست ها اعلام داشته و از تجمیع تولیت نظام سلامت در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حمایت و تشکر ویژه داریم.

رجاء واثق داریم با همت بلند جامعه گرانسنگ پزشکی کشور تبدیل ایران به قطب پزشکی منطقه آسیای جنوب غربی و جهان اسلام هدفی قابل حصول و دست یافتنی می باشد.

دکتر علیرضا زالی

رئیس کل سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران

کد N211994

وبگردی