آفتاب

تداوم بحران اقتصادی و رکورد شرکت های ورشکسته در ایتالیا

تداوم بحران اقتصادی و رکورد شرکت های ورشکسته در ایتالیا

رم- ایرنا- مؤسسه بیمه ائولر هرمس (Euler Hermes) ایتالیا با اشاره به تداوم بحران اقتصادی و آثار آن روی تجارت این کشور، پیش بینی کرد که شمار شرکت های ورشکسته در سال جاری میلادی افزایش یابد و به رکورد جدیدی برسد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، این موسسه تخمین زد که با روند کنونی تا پایان سال 2014 میلادی مجموعا بیش از 14هزار و 500 شرکت در ایتالیا ورشکست می شوند.

بر اساس این گزارش تنها در سال 2015 آمار شرکت های ورشکسته ایتالیایی اندکی کاهش پیدا خواهد کرد. یکی از دلایل کاهش روند ورشکستگی شرکت ها در سال آینده میلادی نیز نقدینگی در بازار بواسطه پرداخت بدهی های بخش دولتی به شرکت ها و تاثیرات اصلاحات در سیستم بانکی و کاهش سختگیری بانک ها در ارائه وام به مشتریان خود خواهد بود.

درسال 2007 و همزمان با اغاز بحران اقتصادی شش هزار و 126شرکت ورشکست شدند که با گذشت سال ها به ترتیب سیری فزاینده را تا سال 2014 طی کرده و از سال آینده این روند کاهش می یابد.

دانشگاه شهر برشا در شمال ایتالیا و مؤسسه سرمایه گذاری های خارجی این کشور(Ice)؛ نیز با اشاره به روند بحران اقتصادی اعلام کردند که با وجود علاقه زیاد سرمایه گذاران خارجی برای خرید شرکت های ایتالیایی، در طول سال 2013 میلادی تنها 105 فقره سرمایه گذاری خارجی در زمینه خرید این شرکت ها در ایتالیا صورت گرفته است. (این آمار درسال 2012، 123مورد گزارش شده است) این روند در چهار ساله اخیر در کشور ایتالیا بی سابقه محسوب می شود.

آمریکا که یکی از بزرگترین سرمایه گذاران بین المللی محسوب می شود در میان سرمایه گذاران بین المللی در ایتالیا، رتبه هشتم را دارد، چین نقشی نامحسوس داشته و ژاپن نیز دارای موقعیت خوبی نیست و کشور روسیه تقریباَ غایب است.

بر اساس بانک اطلاعاتی ریپرینت (Reprint) ایتالیا در حاشیه جریان سرمایه گذاری های بین المللی قرار گرفته است.

بر اساس همین گزارش، شرکت های ایتالیایی با مشارکت سرمایه های خارجی تنها سه دهم درصد(% 0.3) کل شرکت های فعال در این کشور را تشکیل می دهند که برای 7.1 درصد از نیروی کار ایتالیا فرصت های شغلی ایجاد کرده اند، 16.4 درصد از کل فروش شرکت ها را به خود اختصاص داده اند و سهم آنها در کل صادرات ایتالیا برابر با 25.3 درصد است.

از نظر جغرافیایی بیشترین میزان سرمایه گذاری های خارجی در مناطق شمالی ایتالیا (استان لومباردی) با مرکزیت شهر میلان انجام گرفته است.

اتحادیه کسبه ایتالیا نیز اخیرا ضمن به صدا در آوردن زنگ خطر تداوم بحران اقتصادی در این کشور اعلام کرد که در دو ماهه نخست سال 2014میلادی 29هزار شرکت در این کشور تعطیل شدند.

به عقیده این اتحادیه تاثیرات منفی بحران اقتصادی در سال 2013 باعث شد تا نخستین ماه های سال 2014میلادی بدترین نتیجه را برای بخش های خرده فروشی، گردشگری و تجاری به همراه داشته باشد و در ماه های ژانویه و فوریه گذشته در این سه بخش مجموعا بیش از 29هزار شرکت تعطیل شد.

در دو ماهه نخست سال2014 تنها حدود 11هزار و500 شرکت جدید به ثبت رسید که بدترین نتیجه در40 سال اخیر محسوب می شود در حالی که تراز میان تعطیلی شرکت ها و گشایش شرکت های جدید به منفی17هزار و 723 واحد می رسد.

شهر رم در دو ماه نخست 2014 بدترین نتیجه را از نظر تراز منفی میان شرکت های جدید و قدیم کسب کرد و به دنبال آن شهرهای تورینو و میلان در شمال ایتالیا قرار دارند.

سال 2013 چندمین سال پیاپی بحران اقتصادی بود که در آن علاوه بر کاهش تولیدات ناخالص ملی، مصرف نیز به طور چشم گیری کاهش داشت.

سال 2013 یکی از بدترین سال های اقتصادی در ایتالیا به شمار می رود، سالی که در آن یکصد و 11هزار شرکت از هم پاشید. این پدیده در تمامی بخش های تجاری و صنعتی و خدماتی رو به افزایش است و حتی بخش هایی که در سال 2012علایم بهبود نشان داده بودند نیز از آن مستثنی نیستند

اروپام ** 2171 ** 1064
کد N211902

وبگردی