آفتاب

ابلاغ سیاستهای کلی سلامت توسط رهبری، نویدبخش آینده امیدوار کننده است

ابلاغ سیاستهای کلی سلامت توسط رهبری، نویدبخش آینده امیدوار کننده است

ارومیه - ایرنا - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: ابلاغ سیاستهای کلی سلامت توسط مقام معظم رهبری، نویدبخش آینده امیدوار کننده برای جامعه به ویژه برای بیماران است.

ˈ عابد فتاحی ˈ، سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی با ابلاغ سیاستهای کلی سلامت گام بلندی در حوزه سلامت و بهداشت و درمان برداشتند.

وی ادامه داد: در این سیاستها، بهره مندی تمام مردم از بیمه پایه منظور شده که این اقدام موجب حاکمیت آرامش بر حوزه سلامت می شود و بار سنگینی از دوش بیماران بر داشته می شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: رهبر معظم انقلاب در جریان مشکلات حوزه درمان و سلامت قرار دارند و با درایت تمام شرایط را درک می کنند و بر همین اساس سیاستهای کلان سلامت را ابلاغ فرموده اند.

فتاحی اضافه کرد: مقام معظم رهبری همچنین با اشاره به ضرورت امر پژوهش تاکید دارند که ایران اسلامی در زمینه درمان و سلامت تبدیل به قطب سلامت منطقه شود و بیماران کشورهای آفریقایی و سایر کشورها که برای معالجه به آمریکا و فرانسه می روند از خدمات درمانی ایران اسلامی بهره مند شوند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: مساله کمبود دارو و تحریم های ناجوانمردانه غرب که مدت ها حوزه دارو را نشانه گرفته باعث شده است که این مهم نیز از دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری قرار گیرد و تولید مواد اولیه دارو در کشور مورد تاکید معظم له باشد.

وی افزود: برهمین اساس و برای لبیک به فرامین رهبری باید مواد اولیه داروهای مورد نیاز در کشور تولید شود و دیگر نیازی به خارج نباشد.

فتاحی تولید داروی با کیفیت را ضروری خواند و افزود: در کنار کمیت دارو باید کیفیت آن نیز در نظر گرفته شود و این از خواسته ها و توصیه های مهم مقام معظم رهبری است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: رسیدن به خودکفایی کامل و حل تمام مشکلات حوزه سلامت و تبدیل ایران به قطب سلامت خاورمیانه از اهداف اصلی سیاستهای کلی سلامت ابلاغی رهبر معظم انقلاب است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی، رعایت اخلاق پزشکی و تک تک مسائل مربوط به حوزه درمان و سلامت را به زیبایی تبیین کردند ، ادامه داد: سیاستهای هوشمندانه و خردمندانه ابلاغی مقام معظم رهبری می تواند تاثیری شگرف بر حوزه سلامت بگذارد و افقی روشن در برابر مسئولان بگشاید.

/ 1495/ 8135/581
کد N211886

وبگردی