آفتاب

رییس جمهور موقت اوکراین: وضعیت در مناطق شرق کشور آرام می شود

رییس جمهور موقت اوکراین: وضعیت در مناطق شرق کشور آرام می شود

مسکو- ایرنا- آلکساندر تورچینوف رییس جمهوری موقت اوکراین اعلام کرد: وضعیت استان های شرق اوکراین بزودی بهبود می یابد و آرامش برقرار خواهد شد.

به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس، تورچینوف روز سه شنبه در نشست پارلمان اوکراین گفت: امروز ساختمان سازمان امنیت استان دونتسک و استانداری خارکف پاکسازی و معترضان از این مکان ها بیرون رانده شدند.

وی افزود: در هنگام آزادسازی استانداری خارکف، معترضان علیه نیروهای امنیتی سلاح گرم بکار برده و نارنجک پرتاب کردند که در این حادثه چند نفر از ماموران امنیتی به شدت مجروح شدند.

وی اضافه کرد: در خارکف بیش از 70 نفر دستگیر شده اند.

رییس جمهوری موقت اوکراین همچنین از ناکامی تلاش معترضان برای انجام اقدامات خلاف قانون در استان های دنپروپتروفسک و نیکلایف خبر داد.

وی وعده داد در آینده نزدیک ساختمان های استانداری دونتسک و سازمان امنیت استان لوگانسک تحت کنترل نیروهای دولتی درخواهد آمد.

عملیات برای آزادسازی ساختمان های استانداری خارکف و سازمان امنیت دونتسک بامداد امروز اجرا شد.

به گزارش رسانه های روسیه به نقل از منابع امنیتی اوکراین، حکومت این کشور برای سرکوبی جدایی طلبان، سه واحد ارتش این کشور را به مناطق جنوبی شرق این کشور روانه کرد.

به گفته این منابع ، واحدهای نظامی شامل نیروهای ارتش داخلی وزارت کشور و گارد ملی متشکل از اعضای جنبش افراط گرای ˈجناح راستˈ است.

علاوه بر آن واحدهایی از مزدوران خارجی از سازمان خصوصی ˈبلک واترˈ ملبس به لباس های فرم نیروهای ویژه اوکراین موسوم به ˈسوکولˈ هم به منطقه جنوب شرق این کشور روانه شده اند.

پارلمان استان دونتسک روز دوشنبه به جدایی این منطقه از اوکراین رای داد و تظاهرکنندگان در خارکف هم استقلال این منطقه را از کی یف اعلام کرده اند.

در لوگانسک هم روز دوشنبه ساختمان سازمان امنیت این استان تحت کنترل معترضان طرفدار روسیه درآمد.

اروپام/2242**518** 1337
کد N211820

وبگردی