آفتاب

طرح ترکیه و قطر برای به تاخیر انداختن انتخابات ریاست جمهوری مصر

طرح ترکیه و قطر برای به تاخیر انداختن انتخابات ریاست جمهوری مصر

روزنامه المنار فلسطین از طرح ترکیه و قطر جهت مانع‌تراشی در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آتی در مصر و به تاخیر انداختن آن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه المنار فلسطین در گزارشی اعلام کرد که رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه با دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی جهت اجرای طرح اخوانی- قطری که هدف آن مانع‌تراشی و به تعطیلی کشاندن انتخابات ریاست جمهوری ‌آتی در مصر است، موافقت کرد.

به گزارش روزنامه مذکور این طرح و برنامه تروریستی شامل انفجارهای خونبار، ترور شخصیت‌های ملی و رهبران امنیتی، هدف قرار دادن موسسات و نهادهای حاکم و هدف قرار دادن پایگاه‌ها و ایست‌های بازرسی ارتش و نیروهای امنیتی و تاسیسات گردشگری در مناطق اطراف شبه جزیره سیناء است و هدف از آن ایجاد رعب و آشوب و ناامنی در استان‌های مختلف مصر است.

این روزنامه همچنین گزارش داد: هدف اصلی از این طرح تروریستی به تعطیلی کشاندن انتخابات ریاست جمهوری و به تاخیر انداختن آن است.

انتخابات ریاست جمهوری مصر قرار است در ماه مه آتی برگزار شود.

همچنین مراکز سیاسی در مصر از نشست اخیر اردوغان با مقامات قطر با گروه اخوان المسلمین خبر دادند و اعلام کردند که در این نشست توافق شد موفقیت انتخابات ریاست جمهوری مصر به معنای از بین رفتن امید دوباره به بازگشت به حکومت است.

انتهای پیام

کد N211787

وبگردی