آفتاب
شهریاری در اخطاری عنوان كرد:

چرا فرزندان مسئولان و آقازاده‌ها را به مناطق مرزی نمی‌فرستند

چرا فرزندان مسئولان و آقازاده‌ها را به مناطق مرزی نمی‌فرستند

در دولت قبلی استاندار وقت سیستان و بلوچستان آقای ده‌مرزه ۱۵ گروگان را ظرف ۴۸ ساعت آزاد کرد نه تبلیغ شد و نه تشویق بنابراین این همه تبلیغات برای چیست؟

نماینده مردم زاهدان با طرح سوالی مبنی بر اینکه چرا سربازانی که به مناطق مرزی فرستاده می‌شوند از محرومین و مستضعفین هستند و چرا فرزندان مسئولان و آقازاده‌ها را به مناطق مرزی نمی‌فرستند، اظهار داشت: وزارت امور خارجه واقعا چه کاری انجام داده است، تکلیف آقای نیکبخت دیپلماتی که بیش از ۱۳ روز در اسارت است چه شده؟ چرا وزارت خارجه در این حوزه فعال نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسینعلی شهریاری در جلسه علنی امروز در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل ۱۵۲ این قانون ضمن انتقاد از سیاست‌های خارجی جمهوری اسلامی گفت: از جمله مسائلی که در رابطه با آزادی گروگانان مطرح است این است که عزیزان ما را خودشان می‌برند، خودشان شهید می‌کنند، ‌خودشان می‌آورند، دولت فعلی را مشروع و دولت قبلی را غیرمشروع می‌دانند، این عملیات‌ها در آن دولت را به نوعی موجه می‌دانستند.


نماینده مردم زاهدان با بیان اینکه متاسفانه مسئولین هم در تبریک گفتن از یکدیگر سبقت می‌گیرند، افزود: در دولت قبلی استاندار وقت سیستان و بلوچستان آقای ده‌مرزه ۱۵ گروگان را ظرف ۴۸ ساعت آزاد کرد نه تبلیغ شد و نه تشویق بنابراین این همه تبلیغات برای چیست؟

وی با اشاره به ناهمخوانی صحبت‌های مسئولان با صحبت‌هایی که در استان می‌شود خواستار توضیح شفاف وزیر کشور و وزیر اطلاعات شد و گفت: تکلیف خون شهید دانایی‌فر تنها نیروی بومی استان سیستان و بلوچستان چه خواهد شد؟


نماینده زاهدان با طرح سوالی مبنی بر اینکه چرا سربازانی که به مناطق مرزی فرستاده می‌شوند از محرومین و مستضعفین هستند و چرا فرزندان مسئولان و آقازاده‌ها را به مناطق مرزی نمی‌فرستند؟ اظهار داشت: وزارت امور خارجه واقعا چه کاری انجام داده است، تکلیف آقای نیکبخت دیپلماتی که بیش از ۱۳ ماه در اسارت است چه شده؟ چرا وزارت خارجه در این حوزه فعال نیست.


شهریاری گفت: اگر واقعا در استان و در مورد آزادی گروگان‌ها افراد دیگری نقش داشته‌اند، بگویند، همین افراد بروند آقای نیکبخت را هم آزاد کنند آیا اگر آقازاده بود این طور رفتار می‌شد؟


وی در پایان خطاب به باهنر که ریاست جلسه را برعهده داشت، گفت: از جنابعالی می‌خواهم به کمیسیون امنیت ملی دستور دهید تا این مسائل را به صورت جدی پیگیری کنند این کار‌ها ما را به یاد فیلم سینمایی دل شکسته می‌اندازد که مرحوم خسرو شکیبایی همین کار‌ها را آنجا مطرح می‌کردند.


باهنر نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر شهریاری گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مراحل اولیه این موضوع را به صورت جدی پیگیری می‌کرد و بعد از آزادی نیز جلسه‌ای تشکیل داد در حال حاضر نیز کمیته‌ای تشکیل داده تا با سفر به منطقه موضوع را پیگیری کنند.

کد N211747

وبگردی