آفتاب

آغاز عملیات امنیتی در شرق اوکراین/بازداشت 70 هوادار روسیه در خارکف

آغاز عملیات امنیتی در شرق اوکراین/بازداشت 70 هوادار روسیه در خارکف

نیروهای امنیتی اوکراین به دنبال بروز تنش در سه شهر شرقی این کشور عملیاتی را آغاز کرده و در همین رابطه 70 نفر از طرفداران روسیه را در شهر خارکف بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این 70 نفر که با اتهام جدایی طلبی مواجه هستند به دلیل اشغال اماکن و ساختمانهای دولتی خارکف بازداشت شده اند.

"آرسن آواکوف" وزیر کشور اوکراین با تایید این خبر در صفحه فیسبوک خود نوشت : عملیات ضد تروریستی در شرق اوکراین آغاز شده است. مرکز شهر خارکف و ایستگاه مترو مسدود است اما نگران نباشید به محض اینکه مشکل برطرف شود این مراکز باز می شوند.

وزیر کشور اوکراین همچنین به اینترفکس گفت : افراد بازداشت شده متهم به فعالیت غیرقانونی مرتبط با جدایی طلبی و عضویت در گروه های خرابکار هستند. 

این در حالی است که "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه از مقامات اوکراینی خواسته تا از اعمال خشونت علیه افراد تظاهرات کننده در شهرهای شرقی خودداری کنند.

مناطق شرقی اوکراین از روز شنبه هفته جاری صحنه برگزاری تظاهرات و ایجاد آشوب و تسخیر مراکز دولتی از سوی افرادی است که خواهان کسب استقلال از کی یف و الحاق به روسیه هستند.

در همین رابطه شورای شهر دونتسک بدون برگزاری همه پرسی این منطقه را جمهوری دونتسک خوانده و از اوکراین اعلام استقلال کرده است.نخست وزیر اوکراین گفته بود: این آشوبها نقشه روسیه برای تجزیه اوکراین و حمله به آن است.

کد N211729

وبگردی