آفتاب

احتمال نامزدی لیبرمن برای پست نخست‌وزیری اسرائیل

احتمال نامزدی لیبرمن برای پست نخست‌وزیری اسرائیل

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی تصریح کرد: احتمالا در آینده یک شخص دارای اصلیت روسی نخست‌وزیر اسرائیل خواهد شد که به گفته برخی منابع، این سخن حکایت از تصمیم وی برای تصدی پست نخست‌وزیری دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه عبری‌زبان "هاآرتص" در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد که آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در سخنان خود در کنیسه "برایتون بیتس" در بروکلین واقع در نیویورک گفته است: تنها در اسرائیل است که یک مهاجر جوان می‌تواند وزیر خارجه شود. در آینده نزدیک احتمالا ما یک نخست‌وزیر روس‌زبان هم داشته باشیم.

در همین راستا، منابع گفته‌اند، این سخن لیبرمن به این معناست که وی تصمیم دارد خود را برای تصدی پست نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی کاندید کند. این در حالی است که برخی افراد نزدیک به وزیر خارجه رژیم صهیونیستی معتدند این سخنان لیبرمن معنای سیاسی ندارد و بدین معناست که اراضی اشغالی مکانی قابل مهاجرت خواهد بود.

از سوی دیگر لیبرمن تصریح کرد: مشکل در خاورمیانه ارتباطی با فلسطینی‌ها ندارد بلکه به این دلیل است که طبقه متوسط در منطقه وجود ندارد و جهان عرب باید در ساختار خود بازنگری کند.

وی در ادامه گفت: مشکل این نیست که ما خواهان صلح نیستیم بلکه مشکل فلسطین از سوی رهبران عرب ساخته و پرداخته شده است.

لیبرمن در پاسخ به سوالی که از وی در مورد اوضاع اوکراین پرسیده شد، گفت: اسرائیل روابط برجسته ای با روسیه، اوکراین و آمریکا دارد و مهم ترین چیز برای ما تضمین امنیت یهودیان در این کشورهاست.

انتهای پیام

کد N211484

وبگردی