آفتاب

رییس جمهور آینده اندونزی در انتظار نتایج انتخابات مجلس

رییس جمهور آینده اندونزی در انتظار نتایج انتخابات مجلس

کوالالامپور- ایرنا - اندونزی روز چهارشنبه شاهد برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان است که می تواند وضعیت انتخابات ریاست جمهوری این کشور را مشخص کند.

به گزارش ایرنا، برخی از آمارها حکایت از آن دارد که حدود 186 میلیون نفر در این کشور 250 میلیون نفری حق رای دارند و می توانند در کشوری که به سومین دموکراسی جهان شهره است با رای خود نه تنها وضعیت کرسی های مجلس نمایندگان را روشن کنند، بلکه آینده رییس قوه مجریه این کشور جنوب شرق آسیا را از اکنون مشخص کنند.

دو دوره ریاست جمهوری سوسیلو بامبانگ یودهویونو و تکیه بر مسند قدرت اجرایی اندونزی 20 اکتبر (28 مهر) به پایان می رسد و رییس جمهور جدید اندونزی در این روز فعالیت خود را آغاز می کند.

انتخابات ریاست جمهوری اندونزی نیز 9 ژوئیه (18 مرداد) برگزار خواهد شد.

براساس قانون اندونزی احزاب و ائتلاف های سیاسی این کشور تنها در صورتی می توانند نامزدی برای ریاست جمهوری معرفی کنند که 20 درصد کرسی های مجلس نمایندگان را کسب کنند و یا 25 درصد آرای مردم در انتخابات مجلس را بدست آورند.

برای 560 کرسی مجلس نمایندگان اندونزی بیش از شش هزار و 600 نفر با هم رقابت می کنند و این رقابت وضعیت رییس جمهور آینده و حزب احتمالی پیروز را مشخص می کند.

برخی نظرسنجی ها حکایت از آن دارد که حزب حاکم سوسیلو بامبانگ یودهویونو رییس جمهور اندونزی شانس پایینی در انتخابات این کشور دارد.

برای انتخابات مجلس 15 حزب اندونزی با هم رقابت می کنند و این رقابت احزاب برای انتخابات ریاست جمهوری کاهش می یابد و یا به ائتلاف خواهد انجامید.

حزب حاکم دموکرات بزرگترین برنده انتخابات پارلمانی اندونزی در سال 2009 بود و توانست 20 درصد آرا را کسب کند.

براساس نظرسنجی ها حزب گلکار و حزب مبارزه دموکراتیک اندونزی بیشترین شانس کسب اکثریت آرا مجالس این دوره را دارند.

آساق**1611
کد N211297

وبگردی