آفتاب

تظاهرات مصری‌ها در اعتراض به تایید حکم 3 سال حبس برای فعالان سیاسی

تظاهرات مصری‌ها در اعتراض به تایید حکم 3 سال حبس برای فعالان سیاسی

به دنبال تایید حکم سه سال حبس برای چند فعال مصری از سوی دادگاه تجدیدنظر این کشور جمعی از حامیان اخوان المسلمین با برگزاری تظاهرات در مناطق مختلف، این اقدام مقامات قضایی مصر را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، ده‌ها تن از فعالان مصری در اعتراض به تایید حکم حبس احمد ماهر، موسس جنبش "6 آوریل"، محمد عادل، از رهبران این جنبش و احمد دومه، فعال سیاسی مصری در اطراف کاخ ریاست جمهوری تجمع کردند.

دادگاه تجدید نظر مصر روز دوشنبه حکم سه سال حبس برای این سه فعال مصری را به اتهام نقض قانون تظاهرات تایید کرد.

در همین راستا، جنبش 6 ‌آوریل این اقدام دستگاه قضایی مصر را مجازات "غیرقابل قبول" در حق شخصیت‌های "انقلابی" دانست.

همچنین احمد سیف، وکیل سه فعال مصری مذکور اعلام کرد که این حکم کاملا سیاسی بوده و وی بار دیگر این مساله را بررسی خواهد کرد و در صورت شکست به دادگاه حقوق بشر آفریقا مراجعه می‌کند.

از سوی دیگر، جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی در واشنگتن ضمن ابراز ناخرسندی از تصمیم مقامات قضایی مصر، تاکید کرد: این اقدام دادگاه مصر در تایید حکم حبس فعالان مصری کاملا با پایبندی دولت مصر به حمایت از حقوق بشر در تضاد است.

وی ادامه داد: ما از دولت مصر می‌خواهیم تا به صدور چنین حکم‌هایی که نقض قوانین حقوق بشر محسوب می‌شوند پایان دهد.

همچنین دیده‌بان حقوق بشر نیز این اقدام را "تیر خلاص به انقلاب مصر" و نقض آزادی بیان دانست.

از سوی دیگر، جمع زیادی از حامیان اخوان المسلمین در استان الاسکندریه و شهر سوئز با برپایی راهپیمایی‌های شبانه "کودتای نظامی" مصر و حکم‌های صادر شده در حق تظاهرکنندگان را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان ضمن سر دادن شعارهایی علیه عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع سابق مصر، خواهان محاکمه عاملان کشتار تظاهرکنندگان مصری شدند.

انتهای پیام

کد N211078

وبگردی