آفتاب

سیدی رکنی: تأثیرات مثبت انصراف از دریافت یارانه نقدی برای مردم روشن شود

سیدی رکنی: تأثیرات مثبت انصراف از دریافت یارانه نقدی برای مردم روشن شود

دبیرکل جبهه اصول‌گرایان اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه "مردم دوستدار مملکت خود هستند"، اظهار کرد: شک نداریم امروز نیز مردم در جهت اجرایی شدن فاز دوم هدفمند شدن یارانه‌ها برای افتخار کشور خود در سطوح جهانی نهایت مساعدت و همکاری را با دولت خواهند داشت.

سیدعلی سیدی رکنی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با تاکید بر اینکه "مردم ایران،‌ فهیم، بیدار و از خود گذشته هستند"، اظهار کرد: مردم ایران مردمی هستند که بصیرت،‌ بیداری و وفاداری خود را طی 35 سال گذشته نشان داده‌اند و ثابت کرده‌اند که برای توسعه و بالندگی نظام بویژه حفظ نظام از همه ناملایمات و سختی‌ها دغدغه دارند و همواره در تلاشند که با همکاری خود هدف اصلی نظام یعنی تعالی‌طلبی را محقق کنند.

وی با بیان اینکه "هرگاه مردم مشاهده کنند که دولتمردان به وعده‌های خود پایبند هستند، با‌ آنها در تمامی مراحل همکاری و همیاری تام و تمام می‌کنند"، به اهمیت انصراف اغنیا از دریافت یارانه نقدی اشاره کرد و گفت: چنانچه مردم شاهد تحقق یافتن وعده‌های دولتمردان باشند و مشاهده کنند که با عدم دریافت یارانه‌ها، اقتصاد کشور سامان می‌یابد، قطعاً در این مسیر نیز با دولت و دولتمردان و تمام جمعیت لازم را خواهند داشت.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه "مردم ایران دوستدار مملکت خود هستند و هرگاه از سوی دولتمردان و کارگزاران نظام اشاره شود، مردم با سر می‌دوند"، اظهار کرد: بی‌شک امروز نیز مردم برای افتخار کشور خود در سطح جهانی نهایت مساعدت و همکاری را با دولت نشان خواهند داد. این همکاری مردم منوط به این است که دولتمردان است نیز به وعده‌های خود در بحث هدفمندی یارانه‌ها در فاز دوم عمل کنند.

سیدی رکنی با اشاره به نقش دستگاه‌ها و رسانه‌های مختلف در ترویج فرهنگ انصراف از دریافت یارانه‌ها توسط مردم در جامعه، گفت: قطعاً در مورد ترویج فرهنگ عدم دریافت یارانه‌های نقدی از سوی مردم، رسانه ملی نقش بصیرت‌افزا و آگاه‌ساز دارد. رسانه ملی می‌تواند با پخش برنامه‌های گوناگون بهترین و برترین اثرگذاری را در توجیه مردم داشته باشد.

وی اضافه کرد: در کنار رسانه ملی، سایر رسانه‌ها و همچنین دانشگاه‌ها، مساجد و ائمه جمعه و همه آنهایی که می‌توانند با در اختیار داشتن یک تریبون و یک رسانه مردم را در این امر مهم به بصیرت برسانند می‌توانند با انجام وظیفه جهاد بزرگی انجام دهند.

این فعال سیاسی در ادامه به بیان نقش دولت در توجیه مردم برای انصراف از دریافت یارانه نقدی اشاره کرد و افزود: دولت در این راه باید ابتدا گزارشی کامل نسبت به فاز اول هدفمندسازی یارانه‌ها به مردم ارائه دهد؛ چراکه امروز مردم از حقوقی که در این حوزه برای آنها رعایت شده یا گاه رعایت نشده است، بی‌اطلاع هستند. مردم باید بطور شفاف و بدون هیچگونه اغماضی از عملکرد فاز اول هدفمندی یارانه‌ها و همچنین خدماتی که در این طرح انجام گرفته است آگاه شوند. چنانچه نقاط ضعف و قوت این طرح در فاز اول به مردم ارائه شود آنها می‌توانند هرچه بهتر و بیشتر در فازهای بعدی به دولت اعتماد کنند.

دبیرکل جبهه اصول‌گرایان اصلاح‌طلب با بیان اینکه "در ابتدا دولت باید اعتماد مردم جلب کند و سپس مردم به دولت اعتماد کنند"، خاطرنشان کرد: ارائه گزارش عملکرد شفاف از روند هدفمندسازی یارانه‌ها در فاز نخست و همچنین ارائه گزارشی از برنامه‌ها و سیاست‌های دولت برای اجرا کردن فاز دوم این قانون می‌تواند تأثیرات بسیار جدی و مؤثری در جلب اعتماد مردم به دولت داشته باشد.

وی ادامه داد: مردم در گام فعلی به دولت و کارگزاران دولت اعتماد کرده‌اند و در واقع با انصراف از دریافت حقوق متصور خود در جهت تعامل با دولت برخی از حقوق خود به امانت به دوش دولت قرار می‌دهند. اگر آنها مشاهده کنند که دولت این بار را بطور سالم به مقصد رسانده است، در گام‌ها و مقاطع بعدی نیز بار دیگر به دولت اعتماد می‌کند و همکاری خود را با دولت ادامه می‌دهد.

این فعال سیاسی در پایان با تاکید بر اینکه "قوه مجریه به تنهایی نمی‌تواند از عهده هدفمندسازی یارانه‌ها در فاز دوم برآید"، به حساسیت ویژه این فاز از هدفمندی اشاره کرد و گفت: دولت بدون شک نمی‌تواند به تنهایی از عهده فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها برآید؛ چراکه این حرکت تنها بر پایه سیاست‌های این قوه نیست بلکه یک برنامه و سیاست کلی برای کل نظام است. در این شرایط همه دستگاه‌ها و قوا و همه آنهایی که در این زمینه وظیفه‌ای بر دوششان قرار گرفته است، باید بدون هیچگونه کوتاهی دولت را در این مسیر کمک کنند.

انتهای پیام

کد N210920

وبگردی