آفتاب

هشدار روسیه نسبت به تحرکات نظامی اوکراین در مناطق شرقی

هشدار روسیه نسبت به تحرکات نظامی اوکراین در مناطق شرقی

وزارت امور خارجه روسیه نسبت به تحرکات نیروهای اوکراینی و مزدوران آمریکایی در جنوب شرقی اوکراین ابراز نگرانی کرد و از کی‌یف خواست تا هر چه سریعتر تحرکات نظامی خود را که ممکن است به جنگ داخلی منجر شود، متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، در حالی که بخش‌هایی از اوکراین به دنبال خودمختاری بوده و در همین راستا معترضان در شهرهای دونتسک و خارکف روز دوشنبه اعلام استقلال کردند، دولت موقت این کشور نیروهای پشتیبان به این نواحی فرستاده تا از نافرمانی احتمالی مراجع قانونی محلی آن‌ها از کی‌یف جلوگیری کند.

در این بیانیه آمده است: ما در خصوص این عملیات که 150 مزدور آمریکایی در لباس پلیس ویژه اوکراین نیز در آن حضور دارند نگران هستیم. این افراد تهدیدی برای حقوق، آزادی و جان شهروندان اوکراینی و ثبات این کشور محسوب می‌شوند.

آرسن آواکو، وزیر کشور موقت اوکراین نیز استقرار نیروهای پشتیبانی پلیس در نواحی جنوبی و شرقی اوکراین را تایید کرد.

بر اساس این بیانیه، نیروهای ویژه اوکراین که از سوی "رایت سکتور" نیز حمایت می‌شوند، وظیفه دارند تا اعتراضات در جنوب شرقی اوکراین را سرکوب کند.

مسکو از دولت کی‌یف خواسته است تا از اتخاذ اقداماتی که ممکن است به جنگ داخلی منجر شود، خودداری کند. وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه در بیانیه‌ای جداگانه نیز اعلام کرده بود که حوادث جنوب و شرق اوکراین به ویژه در نواحی دونتسک، لوهانسک و خارکف را به دقت زیر نظر دارد.

در این بیانیه همچنین ذکر شده است که کی‌یف به جای متهم کردن مسکو به دست داشتن در مشکلات اوکراین باید به خواست‌های قانونی مردمش پاسخ دهد.

در حالی که شرایط در جنوب و شرق اوکراین بحرانی شده است، مسکو خواستار تشکیل دولت فدرال در اوکراین شده تا این بخش‌ها تا حدی خودمختار شوند.

انتهای پیام

کد N210851

وبگردی