آفتاب

الاخبار: آوارگان سنی سوریه، شهروند بحرین می شوند

الاخبار: آوارگان سنی سوریه، شهروند بحرین می شوند

روزنامه الاخبار گزارشی از طرح جدید برخی کشورهای عربی مخالف سوریه برای اسکان دادن آوارگان سنی مذهب جنگ سوریه در بحرین و اعطای شهروندی به آنها پرده برداشته است.

به گزارش خبرآنلاین این روزنامه لبنانی در این گزارش فاش کرده است که این طرح با حمایت و تایید حکومت بحرین و همکاری اردن به انجام می رسد و فرایند آن اینگونه است که دولت بحرین با گزینش آوارگان سوری برای پذیرش به شرط آن که پیرو مذهب سنی باشند آنها را در این کشور اسکان داده به آنها حق شهروندی اعطا می کند.

براساس این گزارش حکومت بحرین در عین حال با اجرای این طرح سعی دارد ترکیب جمعیتی بحرین را به زیان شیعیان این کشور تغییر دهد.

الاخبار نوشته است در فاز اول این طرح قرار است  به حدود 200 هزار نفر از اتباع سوری تابعیت بحرینی داده شود. به نوشته این روزنامه با شدت یافتن بحران سوریه و افزایش آوارگان سوری در اردوگاه الزعتری در اردن این موضوع نیز به صورت جدی تر پیگری می شود.افسران بحرین با عزیمت به این اردوگاه دفاتری در سفارت بحرین در امان و در نزدیک اردوگاه الزعتری ایجاد کرده اند و با کمک افسران سعودی و اردنی آوارگان سوری را برای کسب حق شهروندی در بحرین تحت آموزش قرار می دهند.

براساس اطلاعات موجود شروط دریافت تابعیت بحرین شامل سنی بودن و روستایی بودن و خصوصا روستائیان اطراف حماة و حمص و حلب و دیرالزور و دمشق است. اگرچه اردوگاه الزعتری بهترین مکان برای یافتن شهروندان جدید بحرینی است اما از مرز سوریه با عراق و اردوگاههای موجود در خاک ترکیه نیز افرادی برای عزیمت به بحرین برگزیده می شوند.

این درحالیست که شهروندان سعودی که خواستار تابعیت بحرینی شوند نیز به سرعت درخواستشان پذیرفته می شود.

49261

 

کد N210789

وبگردی