آفتاب

آمریکا، ژاپن و کره جنوبی باردیگر پیونگ یانگ را تهدید کردند

آمریکا، ژاپن و کره جنوبی باردیگر پیونگ یانگ را تهدید کردند

تهران - ایرنا - آمریکا، ژاپن و کره جنوبی تهدید کردند: چنانچه کره شمالی بار دیگر آزمایش هسته ای انجام دهد، باید منتظر تحریم های بیشتری باشد.

به گزارش خبرگزاری ژاپنی «کیودو» از سئول، «هوانگ جوون کوک» یک دیپلمات کره جنوبی پس از نشستی با همتایان ژاپنی و آمریکایی خود در واشنگتن به خبرنگاران گفت: ما به وضوح بیان کرده ایم در صورتی که کره شمالی دست به آزمایش هسته ای دیگری بزند، باید هزینه ی گزافی بپردازد و با تحریم های بیشتری روبرو خواهد شد.

نشست دیپلمات های آمریکا، ژاپن و کره جنوبی روز دوشنبه در ارتباط با مساله هسته ای کره شمالی درحالی برگزار شد که قرار است نشست کاری دیگری در سطح مقامات ارشد دفاعی سه کشور 17 و 18 آوریل (28 و 29 فروردین) در آمریکا با هدف افزایش همکاری امنیتی فی مابین در مواجهه با کره شمالی برگزار شود.

«هوانگ» که سمت نماینده ویژه در امور صلح و امنیت شبه جزیره کره را عهده دار است، همچنین با اشاره به آزمایش های هسته ای اخیر کره شمالی گفت: انجام آزمایش های بیشتر از جانب کره شمالی به منزله چالشی تمام عیار علیه جامعه بین المللی و تهدیدی جدی برای صلح و ثبات بین المللی تلقی خواهد شد.

وی افزود: سه کشور آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در نشست روز گذشته خود در واشنگتن در باره یافتن شیوه هایی برای از سرگیری مذاکرات که امکان خلع سلاح هسته ای کره شمالی را فراهم سازد، توافق کردند.

مذاکرات هسته ای با کره شمالی با هدف خلع سلاح هسته ای این کشور از سال 2008 میلادی در پی اعتراض «پیونگ یانگ» به کارشکنی کشورهای شرکت کننده در این مذاکرات، متوقف شد.

کره شمالی در سال 2006، 2009 و 2013 میلادی چند موشک آزمایش کرد. این اقدام با واکنش شورای امنیت سازمان ملل متحد و چند کشور مواجه و به اعمال تحریم های اقتصادی علیه پیونگ یانگ منجر شد.

آساق 1450**1545
کد N210783

وبگردی