آفتاب

دفاع لاریجانی از قرائت گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی: سیاه نمایی نبود

دفاع لاریجانی از قرائت گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی: سیاه نمایی نبود

رئیس مجلس گفت: گزارش کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های اصل 44 نشان می دهد که روند دولتی شدن در کشور در حال افزایش است که باید دولت جلوی آن را بگیرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی کمال الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل در تذکر آیین نامه ای درباره گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، گفت: این گزارش نشان داد اقتصاد ما هنوز دولتی است اما گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی سیاه نمایی بود و باعث شاد کردن دشمن شد.

بر این اساس علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: این سیاه نمایی نبود، باید از کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل 44 تشکر کنیم که این موضوع را بررسی کرده و روشن کردند که اشکالات آن چیست.

وی افزود: معلوم شد که خصوصی سازی و اجرای اصل 44 که مصوبه مجلس است درست اجرا نشده و این نشان می دهد روند دولتی شدن در کشور در حال افزایش است که باید دولت جلوی آن را گرفته و متوقف کند. همچنین محمد رضا پورابراهیمی نماینده کرمان نیز در تذکری گفت: در این گزارش به نقاط مثبت اجرای اصل 44 قانون اساسی پرداخته نشده است.

وی افزود: اصلاح ساختار نهادهای مالی در جمهوری اسلامی ایران امری ضروری است که اگر بخواهیم اصل 44 قانون اساسی تحقق یابد، باید این امر را اجرا کنیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: گزارشی که کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل 44 ارائه می کند باید مطابق موادی باشد که در اصل 44 آمده است.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: در این گزارش تلاش کردند ضعف ها را اعلام کنند تا برطرف شود.

وی افزود: ما می خواهیم اشکالات را ببینیم و اگر قانون هم اشکال دارد آن را برطرف کنیم.

کد N210740

وبگردی