آفتاب
آیت‌الله مکارم‌شیرازی در دیدار سفیر عراق:

گروه‌های تروریستی تهدیدی برای بشریت هستند

گروه‌های تروریستی تهدیدی برای بشریت هستند

آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: گروه‌های تروریستی نه تنها تهدیدی برای اسلام و مسلمین، بلکه تهدیدی برای بشریت هستند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: گروه‌های تروریستی نه تنها تهدیدی برای اسلام و مسلمین، بلکه تهدیدی برای بشریت هستند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در دیدار سفیر کشور عراق در جمهوری اسلامی ایران، با تاکید بر این‌که «ارتباط بین دو کشور عراق و ایران از قدیم الایام بسیار زیاد بوده است» گفت: در واقع ما تفاوتی بین دو کشور نمی‌دانیم و البته دشمنان مدام درصدد اختلاف افکنی هستند و خوشبختانه تاکنون موفق نبوده و از این به بعد نیز موفق نخواهند شد.

وی وجود بارگاه منور ائمه اطهار(علیهم السلام) در عراق و وجود حرم مطهر امام رضا(ع) در ایران را دلیلی بر این ارتباط دانست و تاکید کرد: تا زمانی که این مشاهد مشرفه در دو کشور موجود است، امکان ندارد تفرقه بین ما و شما ایجاد شود.

مکارم شیرازی با تاکید بر این‌که «در انتخابات عراق همه باید مشترک و متحد باشند و در آن مشارکت کنند» گفت: ما از خداوند تبارک و تعالی می‌خواهیم انتخابات عراق را از جمیع جهات سالم و نتیجه آن برای عراق و اهل آن و همچنین برای ما و همسایگان عراق خیر و برکت باشد.

وی نسبت به فعالیت‌ها و خطر گروه‌های تکفیری برای اسلام و مسلمین هشدار داد و افزود: گروه‌های تروریستی نه تنها تهدیدی برای اسلام و مسلمین بلکه تهدیدی برای بشریت هستند.

مکارم شیرازی وظیفه علمای عراق در راستای حفظ اتحاد و همچنین مقابله با گروه‌های تکفیری و تروریستی را مهم و حساس ارزیابی کرد.

وی بر ضرورت ارتباط قوی دولتمردان عراق با مراجع تقلید و علمای این کشور تاکید و تصریح کرد: هرگونه اختلاف در این زمینه موجب سوء استفاده دشمنان می‌شود.

این مرجع تقلید با تاکید بر لزوم حفظ وحدت مذاهب و گروه‌های مختلف عراق، خاطرنشان کرد: برخی از دولت‌های خارجی همواره برای ایجاد تفرقه درصدد توطئه هستند؛ اما اوضاع عراق نسبت به سابق بسیار بهتر است و دشمنان به مقاصد و اهداف شوم خود نخواهند رسید.

مکارم شیرازی یادآور شد: آرزوی قلبی ما امنیت کامل کشور دوست و همسایه عراق است و هر آنچه مایه خوشحالی و مسرت شما است ما را نیز خوشحال می‌کند و از غم و اندوه شما اندوهگین می‌شویم.

وی همچنین از سفیر کشور عراق جویای حال و شرایط عمومی آیت‌الله بشیر نجفی شد وخاطرنشان کرد: سلام ما را به ایشان برسانید و امیدواریم هرچه سریعتر سلامتی کامل خود را به دست آورند.

انتهای پیام

کد N210574

وبگردی