آفتاب

سازمان ملل: اوضاع نوار غزه کاملا بحرانی است

سازمان ملل: اوضاع نوار غزه کاملا بحرانی است

سازمان ملل متحد ضمن هشدار در مورد این که اوضاع انسانی نوار غزه از سال 2013 تاکنون در بحرانی‌ترین وضع ممکن قرار دارد، از رژیم صهیونیستی و مقامات مصری خواست، گذرگاه‌های این منطقه را هرچه زودتر بازگشایی کنند تا کمک‌های بشردوستانه به ساکنان آن انتقال داده شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ جیمز راولی، هماهنگ‌کننده سازمان ملل متحد در امور انسانی در کنفرانسی مطبوعاتی در شهر غزه تأکید کرد، به رغم این که مذاکرات سازش بین طرفین فلسطینی و اسرائیلی در جریان و آرامشی نسبی بر نوار غزه حاکم است، اما اوضاع انسانی این منطقه روز به روز بدتر می‌شود.

وی ضمن اشاره به این که محاصره مانع از هرگونه توسعه در این منطقه شده و موانعی بی‌شماری را بر سر راه اقتصاد آن قرار داده، بر ضرورت توسعه و شکوفایی مجدد غزه همانند گذشته تأکید کرد.

راولی بر ضرورت از سرگیری ورود مصالح ساختمانی برای بخش خصوصی در غزه تأکید و عنوان کرد که سازمان ملل متحد از اسرائیل می‌خواهد تا گذرگاه ها را به روی ورود مصالح ساختمانی به این منطقه بازگشایی کند.

وی همچنین تأکید کرد که رژیم صهیونیستی باید به کشاورزان و ماهیگیران فلسطینی اجازه دهد آزادانه به فعالیت‌های خود بپردازند تا اوضاع این منطقه بار دیگر سر و سامان بگیرد.

جیمز راولی ضمن اشاره به این که نقش مصر در کاستن حجم بحران‌های نوار غزه بسیار اساسی است، تأکید کرد که تردد افراد و جابجایی کالا و ورود نیازمندی‌های پزشکی از طریق گذرگاه رفح باید آزادانه و بدون محدودیت انجام شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، راولی تصریح کرد، برنامه‌های اضطراری و فوق‌العاده در سوریه بر شیوه امدادرسانی به فلسطینیان نیز تأثیرگذار بوده است.

از سوی دیگر، مدیر عملیات آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل تأکید کرد که اوضاع انسانی نوار غزه کاملا بحرانی است. میانگین بیکاری در سال گذشته به 38.5 درصد رسید و شمار آوارگانی که نیازمند امدادرسانی هستند، به 800 هزار تن افزایش یافته است.

بابلو ریکالدی، مدیر دفتر غذای انسانی وابسته به سازمان ملل نیز ضمن اشاره به نبود امنیت غذایی و افزایش میانگین فقر در مناطق فلسطینی، تاکید کرد که مجموع فلسطینیانی که نیازمند کمک های غذایی هستند، از مرز 1.6 میلیون تن گذشته است.

وی بر ضرورت ایجاد شبکه امن اجتماعی برای نیازمندان به کمک های غذایی تاکید کرد؛ به ویژه اینکه شمار نیازمندان به کمک های غذایی از 44 درصد به 57 درصد در سال گذشته رسیده است.

ریکالدی خواستار توجه بیشتر جامعه جهانی به فلسطینیان در مناطق اشغالی و رفع مشکل امنیت غذایی و تقویت ثبات و پایداری فلسطینیان شد.

انتهای پیام

کد N210470

وبگردی