آفتاب

اکثر ونزوئلایی ها معتقدند که بحران این کشور از طریق انتخابات حل می شود

اکثر ونزوئلایی ها معتقدند که بحران این کشور از طریق انتخابات حل می شود

مادرید- ایرنا - بر اساس آخرین نظرسنجی موسسه تحلیل گزارشات ونزوئلا، 70 درصد ونزوئلایی ها معتقد هستند که بحران سیاسی کنونی این کشور از طریق صندوق های رای و انتخابات حل و فصل می شود.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری اروپاپرس، براساس نتایج این نظرسنجی، 72 درصد مردم ونزوئلا بر این باور هستند که وضعیت کنونی کشورشان منفی است و مواجه با یک بحران اقتصادی است .

این در حالی است که راه انتخاباتی ، از حمایت بسیاری در بین چاویست ها و هواداران دولت برخوردار است به طوری که 81 درصد هواداران دولت معتقد هستند که حل تنش ها و بحران کنونی کشور با انتخابات جدید صورت می گیرد .

این مورد در بین مخالفان دولت کمتر است ، به طوری که 60 درصد آنها راه حل را انتخابات جدید می بیند ، 33 درصد با انتخابات مخالفند و 7 درصد جواب ندادند .

در رابطه با گزینه انتخاباتی ، 32 درصد خواهان برگزاری مجلس مؤسسان در طول سال جاری هستند ، 33 درصد انتظار دارند که در سال 2016 میلادی ، فراخوانی یک رفراندوم تصویب شود و 32 درصد معتقدند که مورد ایده آل این است که تا سال 2019 صبر کرد تا که عمر دولت ˈنیکلاس مادوروˈ رئیس جمهوری کشور به پایان رسد .

از سوی دیگر ، 50 درصد از مصاحبه شدگان ، اعتراضاتی که از روز 12 فوریه (23 بهمن () آغاز شده است را مسالمت آمیز خطاب می کنند و می گویند که دانشجویان علیه نا امنی و بحران اقتصادی در کشور اعتراض دارند و 16 درصد می گویند که این اعتراضات ، عادلانه هستند اما وقتی شامل خشونت ها و درگیری های خیابانی می شود ، مفهوم خود را از دست می دهد .

تنها 8/12 درصد مردم بر این باورند که اعتراضات، یک برنامه طراحی شده برای کودتا علیه مادورو است در حالی که 8 درصد معتقد هستند که اعتراضات دانشجویی فقط برای طرح تقاضاهای سطح متوسط است .

اروپام **1234**1552
کد N210450

وبگردی