آفتاب

روسیه از حکومت اوکراین خواستار توجه به خواسته های ملت این کشور شد

روسیه از حکومت اوکراین خواستار توجه به خواسته های ملت این کشور شد

مسکو- ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای از حکومت اوکراین خواست؛ به جای متهم کردن مسکو به ایجاد مشکلات در این کشور به خواسته های ملت خود توجه کند.

به گزارش ایرنا، در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به وضع متشنج مناطق جنوب شرقی اوکراین، از حکومت این کشور خواستار توجه به خواسته های مردم آن شده و آمده است: مردم می خواهند از کی یف پاسخ قانع کننده برای تمام مسایل مطرح بگیرند.

در بیانیه خطاب به حکومت اوکراین تأکید شده است: زمان آن فرا رسیده که به خواسته های قانونی ملت خود توجه کنید.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود آورده است: همان طور که طرف روسی بارها اعلام کرده، بدون اصلاحات واقعی قانون اساسی اوکراین به شکل برقراری حکومت فدرالی به منظور تأمین حقوق تمام ساکنان این کشور و حفظ بیطرفی نظامی آن و نیز اعطای موقعیت ویژه به زبان روسی، اوکراین ثبات پایدار نخواهد داشت.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود هشدار داده است؛ اگر رفتار غیرمسؤولانه نیروهای سیاسی حاکم بر اوکراین نسبت به ملت این کشور ادامه یابد، اوکراین با مشکلات و بحران های جدید مواجه خواهد شد.

در پایان بیانیه، روسیه بر ضرورت پایبندی به تلاش های بین المللی برای کمک به آغاز گفت وگوهای ملی در اوکراین با مشارکت نیروهای سیاسی و منطقه ای این کشور تأکید کرده است.

وزارت خارجه روسیه برای کمک به اوکراین با همکاری شرکای خارجی ازجمله سه کشور فرانسه، آلمان و لهستان که وزیران خارجه آنها موافقت نامه روز 21 ماه فوریه را در کی یف امضا کرده اند، اعلام آمادگی کرده است.

مناطق جنوب شرقی اوکراین در روزهای اخیر شاهد تظاهرات گسترده روس زبانان برای جدایی از این کشور بوده است و روز دوشنبه پارلمان دونتسک به جدایی این استان از اوکراین رأی داد.

اروپام/2242**۵۱۸**1504
کد N210397

وبگردی