آفتاب

ملاقات سفیر ایران در لبنان با وزیر دادگستری این کشور

ملاقات سفیر ایران در لبنان با وزیر دادگستری این کشور

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با وزیر دادگستری این کشور دیدار و بر لزوم ادامه همکاری‌های دوجانبه در زمینه قضایی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غضنفر رکن‌آبادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان در هجدهم فروردین سال 93 با سرلشگر اشرف ریفی، وزیر دادگستری جدید لبنان دیدار و پیام کتبی تبریک مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری کشورمان خطاب به همتای لبنانی خود به مناسبت انتخاب وی به عنوان وزیر دادگستری را تسلیم وی کرد.

اشرف ریفی ضمن تقدیر از همتای ایرانی خود، آمادگی وزارت دادگستری لبنان را برای گسترش همکاری‌های دوجانبه در زمینه قضایی اعلام کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با اشاره به این که پیش‌نویس سه سند همکاری قضایی میان دو کشور مراحل نهایی خود را طی کرده و آماده امضا است، از آمادگی وزارت دادگستری ایران برای امضای سند مذبور خبر داد.

وزیر دادگستری لبنان نیز آمادگی خود را برای امضای این اسناد همکاری اعلام کرد و خواستار پیگیری موضوع شد.

هم‌چنین در این دیدار، آخرین وضعیت تحقیقات به عمل آمده درباره انفجارهای مقابل سفارت ایران و رایزنی سفارت فرهنگی کشورمان در لبنان با توجه به دستگیری برخی از عوامل مرتبط با این انفجارها مورد بررسی قرار گرفت.

اشرف ریفی در این دیدار شهادت تعدادی از افراد بی‌گناه از جمله رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در انفجارهای مذکور را تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: پیگیری پرونده این انفجارها تا حصول نتیجه نهایی با جدیت ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام

کد N210298

وبگردی