آفتاب

اعلام آمادگی ایران و لبنان برای امضای اسناد همکاری قضایی

اعلام آمادگی ایران و لبنان برای امضای اسناد همکاری قضایی

بیروت – ایرنا – « اشرف ریفی» وزیر دادگستری لبنان بر آمادگی خود برای امضای اسناد همکاری قضایی بین لبنان با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، اشرف ریفی روز دوشنبه در دیدار با « غضنفررکن آبادی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت، همچنین آمادگی وزارت دادگستری لبنان را برای گسترش همکاری های دوجانبه با تهران در زمینه قضایی اعلام کرد

رکن آبادی در این دیدار پیام کتبی تبریک « مصطفی پورمحمدی » وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران به اشرف ریفی را به مناسبت انتخاب وی به عنوان وزیر دادگستری لبنان تسلیم کرد و ریفی متعاقبا مراتب تقدیر خود را از همتای ایرانی اعلام کرد.

سفیر ایران در بیروت بابیان اینکه پیش نویس سه سند همکاری قضایی میان ایران و لبنان مراحل نهایی خود را طی کرده و آماده امضاء می باشد، بر آمادگی وزارت دادگستری جمهوری اسلامی ایران برای امضای این اسناد تاکید کرد.

وزیر دادگستری لبنان با استقبال از آمادگی ایران برای امضای این اسناد خواستار پیگیری موضوع شد.

دو طرف در این دیدارهمچنین آخرین وضعیت تحقیقات بعمل آمده درخصوص انفجارهای تروریستی مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران و رایزنی فرهنگی ایران در لبنان با توجه به دستگیری برخی از عوامل مرتبط با این انفجارها مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر دادگستری لبنان ضمن تسلیت به مناسبت شهادت تعدادی از افراد بیگناه از جمله رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در انفحارهای تروریستی خاطرنشان کرد که پیگیری این پرونده ها تا حصول نتیجه نهایی با جدیت ادامه خواهد یافت.

رکن آبادی بعداز این دیدار بر تمایل ایران برای گسترش روابط خود با همه کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی تاکید کرد و گفت : طبیعی است که تقویت روابط بین کشورهای منطقه پیامدهای مثبتی بر همه منطقه بطور ویژه و بر همه جهان بطور عام دارد.

وی با بیان اینکه با وزیر دادگستری لبنان در باره تحولات در منطقه و جهان گفت وگو کرده است، افزود : در این دیدار راه های همکاری بین ایران و لبنان بویژه در عرصه قضایی بررسی شد.

خاورم ** 1324
کد N210295

وبگردی