آفتاب

واکنش آنکارا به ادعای حمایت ترکها از حمله به ارمنی ها در سوریه

واکنش آنکارا به ادعای حمایت ترکها از حمله به ارمنی ها در سوریه

وزارت خارجه ترکیه ادعای مطرح شده مبنی بر حمایت این کشور از حمله معارضان به ارامنه ساکن شهر کسب سوریه را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه TRT، وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد ادعاهایی که در این خصوص مطرح می شود کذب است و ترکیه همواره در کنار مردم سوریه بوده و به آنان یاری رسانده است.

بر این اساس ترکیه ضمن محکوم کردن درگیری های اخیر در شهر کسب سوریه، آمادگی خود را برای پذیرش پناهجویان ارمنی که از این شهر گریخته اند، اعلام کرده است. در حال حاضر بیش از 600 هزار پناهجوی سوری در اردوگاه های ایجاد شده در مرزهای سوریه با ترکیه اسکان داده شده اند.

پیشتر ارمنستان از حمایت ترکیه از اقدامات جنایتکارانه گروه های تروریستی در شهر کسب واقع در استان لاذقیه که محل زندگی شمار زیادی از شهروندان ارمنی سوریه است، خبر داد. در همین رابطه "سرژ سرکیسیان" از حملات ترکیه به خاک سوریه و اقدامات جنایتکارانه گروههای تروریستی در این شهر ابراز نگرانی کرد.

روز گذشته نیز صدها جوان ارمنی و شهروند سوری‌تبار در کشورهای آرژانتین و آمریکا در اعتراض به حمایت مقامات آنکارا از تروریست‌ها خصوصا درباره حمله اخیر معارضان مسلح به شهرک مرزی کسب و قتل عام ارامنه ساکن در این ناحیه، در مقابل سفارت ترکیه در بوئنوس‌آیرس و سرکنسولگری این کشور در شیکاگو تجمع کرده و تظاهراتی اعتراضی برگزار کردند.

کد N210240

وبگردی