آفتاب

تصمیم معترضان تایوانی برای پایان دادن به اشغال پارلمان

تصمیم معترضان تایوانی برای پایان دادن به اشغال پارلمان

معترضان تایوانی اعلام کردند که پس از تعهد رئیس پارلمان این جزیره به توقف بررسی امضای یک قرارداد جنجالی با چین، در حال بررسی احتمال پایان دادن به تصرف سه هفته‌ای ساختمان پارلمان هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، شیه ین‌تینگ، سخنگوی "جنبش آفتابگردان" تایوان که برای اولین بار در تاریخ این جزیره پارلمان آن را اشغال کرده است در این خصوص گفت: تا عصر امروز (دوشنبه) درباره خروج از پارلمان به جمع‌بندی خواهیم رسید.

در حالی که تعداد معترضانی که این ساختمان را به اشغال درآوردند نسبت به 200 تن اولیه کاهش یافته، وانگ جین پینگ، رئیس پارلمان از حزب حاکم کومینتاگ روز یکشنبه وارد پارلمان شد و به آنها تعهد داد که تا تصویب قانونی برای نظارت بر چنین قراردادهایی با چین، در خصوص این قرارداد در پارلمان رای‌گیری نخواهد شد.

رسانه‌های محلی تایوان اعلام کردند که پس از عقب‌نشینی وانگ، احتمالا معترضان پارلمان را ترک خواهند کرد اما برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که تعدادی از گروه‌های افراطی دانشجویی از ترک پارلمان خودداری کرده‌اند.

حدود 200 معترض در 18 مارس به سرعت ساختمان پارلمان تایوان را اشغال کردند.

ماینیگ ژئو، رئیس‌جمهوری تایوان که به دنبال افزایش روابط با چین است با خواسته دانشجوهای معترض موافقت کرده است اما معترضان با لایحه دولت برای تصویب یک قانون در این زمینه نیز مخالفت کرده‌اند.

چین تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و بارها تاکید کرده که حاضر است حتی با استفاده از اهرم زور آن را دوباره به خاک خود ضمیمه کند.

انتهای پیام

کد N210118

وبگردی