آفتاب

ˈمانموهان سینگˈ برای ترک محل نخست وزیری هند آماده شد

ˈمانموهان سینگˈ برای ترک محل نخست وزیری هند آماده شد

دهلی نو - ایرنا - همزمان با آغاز مرحله نخست انتخابات مجلس عوام هند در روز دوشنبه، منابع رسانه ای نیز گزارش دادند ˈمانموهان سینگˈ اقامتگاه رسمی نخست وزیری را قبل از اعلام نتیجه انتخابات تخلیه خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، انتظار می رود که سینگ 82 ساله که یک دهه است نخست وزیر هند می باشد اقامتگاه رسمی در دهلی نو را قبل از اعلام نتیجه شانزدهمین دوره انتخابات مجلس عوام (لوک سابا) که کمیسیون انتخابات زمان آن را 16 می (26 اردیبهشت) تعیین کرده، تخلیه کند.

با شروع انتخابات لوک سابا که تا یک ماه آینده به پایان می رسد حزب پیروز باید دولت جدید هندوستان را تشکیل دهد و سینگ پس از یک دهه جای خود را به نخست وزیر منتخب خواهد داد.

در انتخابات پانزدهم لوک سابا برای تعیین 543 نماینده که در آوریل سال 2006 میلادی برگزار شد ائتلاف مترقی متحد به رهبر حزب کنگره و به ریاست خانم سونیا گاندی با کسب 262 کرسی پیروز شد.

طبق روال باید خانم گاندی به عنوان رییس حزب پیروز تشکیل کابینه می داد که این وظیفه را به مانموهان سینگ یک اقتصاددان کشورش محول کرد.

در پانزدهمین انتخابات مجلس عوام هند حزب بهارتیاجاناتا (بی جی پی ) توانست 116 کرسی را بدست آورد و تا امروز به عنوان اپوزسیون دولت در مجلس ایفای نقش کرده است.

مانموهان سینگ نخست وزیر هند چند ماه قبل اعلام کرده که حتی در صورت پیروزی دوباره حزب کنگره در انتخابات جاری برای سومین بار پیاپی، او از قدرت کناره گیری خواهد کرد.

وی گفته که از نخست وزیری ˈراهول گاندیˈ 43 ساله و از اعضای خاندان گاندی-نهرو حمایت می کند.

آساق ** 2167 ** 275 **
کد N210036

وبگردی