آفتاب

درخواست رییس جمهوری چک از ناتو در صورت یورش روسیه به شرق اوکراین

درخواست رییس جمهوری چک از ناتو در صورت یورش روسیه به شرق اوکراین

تهران-ایرنا- رییس جمهوری چک اعلام کرد که اگر روسیه به شرق اوکراین یورش ببرد، ناتو باید نیروهایش را در کشور اوکراین مستقر کند.

به گزارش پایگاه خبری اینترفاکس اوکراین، ˈمیلوس زمانˈ رییس جمهوری کشور جمهوری چک به رادیو چک گفت: زمانی که روسیه تصمیم بگیرد قلمرو خود را به مناطق شرق اوکراین گسترش دهد، زمانی خواهد بود که شوخی تمام می شود. در این زمان نه تنها این گزینه را مطرح می کنم که اتحادیه اروپا سختگیرانه ترین تحریم ها را علیه روسیه اعمال کند بلکه حتی ناتو آماده نظامی خود را به نمایش بگذارد و برای نمونه نیروهای ناتو وارد قلمرو اوکراین شوند.

رییس جمهوری چک همچنین یادآورشد که وی با فدرالی شدن اوکراین همچون ایالتهای فدرالی در آمریکا، آلمان سوئیس مخالف نیست.

در حالیکه اعتراضات در شرق اوکراین از چندی قبل آغاز شده و ادامه دارد، مسکو خواسته دیپلماتیکی خود را بارها از کی یف اعلام کرده و از دولت موقت اوکراین خواست تا آزادی های مردم را در مناطق روس زبان شرق این کشور برای تعیین حق سرنوشت خود افزایش دهد. خواسته ای که با مخالفت کی یف روبرو شده است.

در همین حال گمانه زنی های دیگری نیز وجود دارد که غرب و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو با تشدید تنش ها در شرق اوکراین و به طور کلی منطقه، حضور نظامی خود را در این منطقه قوی تر خواهد کرد.

مترجمام**9234**1010
کد N209957

وبگردی