آفتاب
آیت الله اراکی در گفت و گو با ایرنا:

حقوق بشر ابزار تبلیغاتی غرب است

حقوق بشر ابزار تبلیغاتی غرب است

مسقط - ایرنا- دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: غرب از حقوق بشر به عنوان ابزار تبلیغاتی به نفع خود استفاده می کند .

آیت الله محسن اراکی روز دوشنبه در حاشیه نشست تحول علوم فقهی در عمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حقوق بشر از نظر آمریکا و اسرائیل حقی است که مطابق منافع آنها باشد و هرچه با منافع آنها مخالفت داشته باشد ضد حقوق بشر است .

وی با بیان اینکه تنها عده معدودی سرمایه دار، گردانندگان آمریکا هستند ، ادامه داد : اینها معتقدند که هر چیزی که منافع آنها را تامین کند هرچند تمام بشر را نابود کند حقوق بشر است .

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی توضیح داد: آنها حتی یک شهر را با بمب اتمی و هیدروژنی نابود کرده و صدها هزار نفر را می کشند و آن را حقوق بشر می دانند چون با منافع آنها سازگار است .

وی تاکید کرد: اگر در سرزمین های اشغالی هر جنایتی صورت گیرد این را حقوق بشر می دانند چون با منافع آنها سازگار است . مردم فلسطین و حتی کودکان آنان را می کشند و آنها را از دیار خود اخراج می کنند و آن را حقوق بشر می دانند چون با منافع آنها سازگار است .

به گفته آیت الله اراکی، منظور حقوق بشر آمریکایی یعنی منافع تعداد محدودی از انسانهای سرمایه دار که امروز هم اقتصاد و هم سیاست را در ید قدرت استبدادی خود گرفته اند.



** تلاش غرب برای ترویج اسلام هراسی ، شکل نگرفتن امت واحده اسلامی است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در خصوص ترویج اسلام هراسی از سوی غربی ها گفت : پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، موج اسلام گرایی همه جهان را فرا گرفت و این موج به اروپا و آمریکا رسید.

وی افزود: انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) موجی را در جهان ایجاد کرد که این موجب تقویت هویت مسلمانان در کشورهای غربی شد و امروز مسلمان غربی نسبت به هویت اسلامی خود افتخار می کند.

آیت الله اراکی تاکید کرد: اگر این مساله ادامه یابد جوان مسلمان غربی با توجه به انسجام و ایمان و عقیده اش ، قدرت را بدست می گیرد لذا غرب برای جلوگیری از این موج، اسلام هراسی را تبلیغ می کند.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه اکنون غرب اسلام را تنها مانع در برابر زیاده خواهی ها ، فرصت طلبی ها و قدرت طلبی های خود می بیند و می خواهد منابع طبیعی کشورهای اسلامی را به غارت ببرد، تبلیغ اسلام هراسی می کند چرا که این اسلام است که جوامع اسلامی را متحد کرده و به قدرت نیرومندو شکست ناپذیر تبدیل می کند .

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت : اگر اسلام ناب و متکی بر منابع صحیح رواج یابد و امت واحده اسلامی شکل بگیرد منابع عده معدودی که بر منابع مسلمین چنگ انداخته اند به خطر افتاده لذا اسلام هراسی را تبلیغ می کنند.



** نشست تحول در علوم فقهی ، تاثیر ارزش های مشترک بر جوامع را بررسی می کند

وی در خصوص نشست تحول در علوم فقهی که در کشور عمان در حال برگزاری است، گفت : در این نشست که علمی است تاثیر ارزش های مشترک نظیر عدالت ، مهربانی و رحمت بر جوامع مسلمان بررسی می شود.

آیت الله اراکی به سخنرانی خود در این نشست اشاره کرد و افزود: در این سخنرانی در خصوص عدالت و ر حمت در فقه و آثار اجتماعی آن برجوامع اسلامی صحبت کردم که با استقبال حضار روبه رو شد .

سیزدهین نشست تحول علوم فقهی روز یکشنبه در مسقط پایتخت عمان آغاز به کار کرد.

در این نشست هیات هایی از کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی آیت الله ˈمحسن اراکیˈ دبیر کل ˈمجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامیˈ حضور دارند.

محور اصلی این نشست بررسی مسایلی مانند اصطلاحات ، مفاهیم و مساوات از بعد اصولی و فقهی ، فقه عدالت ، فقه حقوق بشر در منشورهای بین المللی ، فقه اسلامی و فقه مشترک انسانی ، سیاست شرعی و مقایسه فقه اسلامی و میراث فقهی جهانی است .

در این همایش 68 صاحب نظر دیدگاه های خود را در خصوص محورهایی مانند فقه، رحمت، آثار فقهی و مساوات در منشورهای بین الملل از دیدگاه اسلامی و نهادهای عدالت و دادگستری در اسلام ، حقوق محاربین در فقه ، حقوق کودکان در قرآن کریم ، حقوق بشر و... بیان خواهند کرد .

این نشست سالانه که وزارت اوقاف و امور دینی عمان متولی برگزاری آن است ، از سال 2002 میلادی ( 1381 ) برگزار می شود.

خاورم**1586**1010
کد N209743

وبگردی