آفتاب

گزارش یک موسسه بین‌المللی از تاثیر بحران اوکراین بر اقتصاد جهان

گزارش یک موسسه بین‌المللی از تاثیر بحران اوکراین بر اقتصاد جهان

موسسه مشاوره بین‌المللی "آکسفورد آنالایتیکا" مستقر در انگلیس در گزارشی ویژه عنوان کرد، تحولات اوکراین بر اقتصاد جهانی تاثیرگذار بوده و موجب شده که تفکیک سیاست و اقتصاد از یکدیگر دشوارتر شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه رادیکال، بر اساس این گزارش تنش‌ها در اوکراین سبب شده گرایشات منفی در اقتصاد روسیه تسریع شده یا مبالغه شوند.

این گزارش اضافه کرد: انتظار می‌رود سال جاری میلادی قیمت غلات در سطح جهانی گران‌تر شود و قیمت مواد غذایی نیز بی‌ثبات شده و افزایش پیدا کند زیرا بحران بر اقتصاد اوکراین تاثیر گذاشته است.

این گزارش تصریح کرد: از طرف دیگر بازارهای جهانی عمدتا در حالی بحران کنونی را نظاره‌گر هستند که انتظار دارند این بحران به طور بالقوه به دارایی‌های روسیه نیز سرایت کند.

در این تحلیل 18 صفحه‌ای انرژی چهارمین، آخرین و احتمالا مهمترین حوزه‌ای است که از بحران اوکراین تاثیر می‌پذیرد.

اگر چه انتظار می‌رود در زمستان آینده روسیه هر چه بیشتر در تامین انرژی اخلال ایجاد کند اما این اقدامات در درجه اول بر خط لوله‌هایی که از اوکراین عبور می‌کنند تاثیر بگذارد.

در ادامه این گزارش آمده است: هر نوع سناریو مبنی بر اینکه مسکو در جریان گازرسانی به اروپا مداخله کند بر فوریت ایجاد تنوع در تامین گاز اضافه می‌کند. با این وجود تضعیف بازار گاز روسیه سالها زمان می‌برد.

این گزارش تصریح کرد: تنوع در تامین گاز تنها از طریق خط لوله‌های جدید و واردات گاز از آمریکا امکان‌پذیر خواهد بود.

انتهای پیام

کد N209673

وبگردی