آفتاب
خرم:

واکنش های تند نسبت به قطعنامه پارلمان اروپا نشانه قوت نیست

واکنش های تند نسبت به قطعنامه پارلمان اروپا نشانه قوت نیست

تهران-ایرنا-کارشناس مسایل بین الملل درباره واکنش نمایندگان نسبت به قطعنامه پارلمان اروپا با بیان اینکه باید درموضع گیری و واکنش ها حساب شده تر رفتار کرد و قبل از هر واکنشی نتیجه آن را در نظر داشت، گفت: واکنش های تند علیه مسائلی چون قطعنامه پارلمان اروپا نشانه قوت نیست.

علی خرم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با تاکید بر اینکه قطعنامه های پارلمان اروپا جنبه اجرایی ندارد، گفت: با توجه به این موضوع نباید واکنش شدیدی نسبت به آن داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه واکنش تند علیه چنین قطعنامه هایی نشانه قوت ما نیست افزود: باید به تناسب قدرت و توان اجرایی قطعنامه ها علیه آن موضع گیری کنیم و نباید خیلی نگران صدور چنین قطعنامه هایی باشیم .

این کارشناس در عین حال خاطر نشان کرد: کشورمان خواهان بهبود جدی روابط با اروپاست و در این رابطه گسترش روابط می تواند منافع بیشتری را برای ما به همراه داشته باشد،به همین دلیل باید در موضع گیری و واکنش ها دقت بیشتری شده و مطالبی عنوان نشود که مشکلاتی بر سر راه بهبود روابط به وجود آورد.

این کارشناس مسایل سیاسی همچنین درباره واکنش برخی سیاسیون داخلی نسبت به تصمیم پارلمان اروپا برای ایجاد دفتر در جمهوری اسلامی ایران گفت : ایجاد چنین دفتری مانند تاسیس سفارتخانه های 27 کشور اروپایی در کشورمان است که این موضوع به نفع ماست و نباید با آن مقابله کنیم.

محمد جوادظریف وزیر امور خارجه نیز در جلسه روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ارتباط با قطعنامه پارلمان اروپا با اشاره به جایگاه سیاسی و غیراجرایی پارلمان اروپا گفته بود که پارلمان اروپا وزنی نداردکه به آن پرداخته شود. آن ها در گذشته هم قطعنامه های متعددی علیه کشور ما صادر کرده اند که جمهوری اسلامی ارزشی برای آن قائل نشده و نباید هم می شد. قطعنامه ای که اخیرا صادر شد، محصول فشار شدید لابی صهیونیستی بود.

سیام(4)م.ش** 1418
کد N209669

وبگردی