آفتاب

ˈیوتیوبˈ به دادگاه قانون اساسی ترکیه شکایت کرد

ˈیوتیوبˈ به دادگاه قانون اساسی ترکیه شکایت کرد

آنکارا- ایرنا - وکیل مدافع شبکه اجتماعی ˈ یوتیوب ˈ در ترکیه در پی ممانعت دسترسی به این شبکه اجتماعی به دادگاه قانون اساسی ترکیه شکایت کرد.

به گزارش ایرنا ، ˈگوننچ گورکایناکˈ وکیل مدافع شبکه اجتماعی یوتیوب روز دوشنبه به دادگاه قانون اساسی ترکیه مراجعه و شکایت خود را از رفع مسدودیت این شبکه اجتماعی ارایه کرد.

وی همچنین علیه لغو حکم دادگاه ˈگلباشی ˈ آنکارا مبنی بر رفع ممنوعیت دسترسی به این شبکه اجتماعی نزد دادگاه اداری آنکارا نیز اقامه دعوی کرد.

دادگاهی در منطقه گلباشی آنکارا روز جمعه گذشته حکم رفع ممنوعیت دسترسی به یوتیوب را صادر کرد ولی با اعتراض دادستانی ، این حکم توسط دادگاه دیگری در آنکارا لغو شد.

دولت آنکارا در پی انتشار یک نشست محرمانه در وزارت امور خارجه ترکیه علیه سوریه در شبکه اجتماعی یوتیوب نسبت به فیلترینگ این شبکه اجتماعی اقدام کرد.

فیلترینگ شبکه های اجتماعی درترکیه درپی افزایش درگیری های بین مخالفان دولت آنکارا با حزب حاکم عدالت وتوسعه درآستانه انتخابات محلی که روزیکشنبه گذشته برگزار شد، با واکنش های گسترده داخلی و خارجی روبه رو شد.

دولت آنکارا پیشتر نیز از شبکه اجتماعی توییتر درخواست کرد صفحات شماری از کاربران ترکیه ای را مسدود سازد که این درخواست مورد موافقت قرار نگرفت و دولت آنکارا نسبت به مسدود کردن این شبکه اجتماعی اقدام کرد.

در پی حکم دادگاه قانون اساسی ترکیه مبنی بر رفع ممنوعیت از این شبکه اجتماعی، شرکت مخابرات و فناوری ترکیه مجبور به باز گشودن شبکه اجتماعی توییتر شد.

خاورم ** 2012 **230 **1010
کد N209590

وبگردی