آفتاب

نامزد شکست خورده کاستاریکا:خواهان شکست دولت منتخب نخواهیم بود

نامزد شکست خورده کاستاریکا:خواهان شکست دولت منتخب نخواهیم بود

مادرید -ایرنا- ˈجونی آرایاˈ نامزد حزب حاکم کاستاریکا که در انتخابات روز یکشنبه شکست خورد، اعلام کرد بر خلاف مخالفانش به دنبال شکست دولت جدید نخواهد بود.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری اروپاپرس، بر اساس آمار دیوان عالی انتخاباتی و پس از شمارش 94 درصد آرا، ˈلوییس گیرمو سولیسˈ نامزد انتخاباتی حزب مخالف دولت حزب ˈاقدام شهروندیˈ در انتخابات روز یکشنبه به پیروزی دست یافت.

سولیس در دور دوم این انتخابات 88/77 درصد آرا را کسب کرد در حالی که ˈجونی آرایاˈ رقیب انتخاباتی او از حزب حاکم ˈآزادی ملی ˈ 12/22 درصد آرا را بدست آورده بود.

از سوی دیگر، دیوان عالی انتخاباتی اعلام کرد: رای ممتنع در دور دوم به 16/43 درصد رسید که آماری بسیار بالا نسبت به 38 درصد دوره نخست این انتخابات در روز 2 فوریه (13بهمن) است.

پیروز انتخابات ریاست جمهوری پس از اعلام نتایج در میدان ˈروسولتˈ سن خوسه پایتخت کاستاریکا حضور یافت و خطاب به هزاران تن از هوادارانی که در آنجا شادی می کردند گفت: ˈاین نتایج ، تعهد بسیار بزرگیˈ برای وی به بار آورده است.

آرایا نیز شکست خود را به پذیرفت و ضمن تبریک به رقیب خود گفت: من یک فرد متدین هستم و این دوره و هر چه اتفاق بیفتد را به خدا واگذار کردم و به این دلیل، نتایج مذکور را با آرامش و خاطری آسوده قبول می کنم.

وی در ادامه گفت: ما با فروتنی اراده آشکار و قاطع ملت کاستاریکا را می پذیریم و یک بار دیگر ثابت شد در سیاست کاستاریکا، هیچ حزبی نمی تواند بیش از سه بار پی در پی در انتخابات پیروز شود.

آرایا خاطرنشان کرد: ما نمی خواهیم اشتباهات دیگر احزاب مخالف را تکرار کنیم. ما با مسئولیت پذیری عمل خواهیم کرد زیرا شکست دولت، شکست کشور خواهد بود.

حدود سه میلیون نفر کاستاریکایی واجد شرایط، در رای گیری روز یکشنبه جانشین ˈلورا چینچیاˈ رئیس جمهوری کنونی کشور را برای چهار سال آینده انتخاب کردند.

رئیس جمهوری جدید کاستاریکا باید مشکلات اقتصادی کشور را که شامل کسری مالیاتی4/5 درصد، بیمه تامین اجتماعی و راکد ماندن ساخت وساز در زیر ساخت ها می باشد را حل کند.

اروپام **1234**1485** 1064
کد N209579

وبگردی