آفتاب
تحولات امنیتی سوریه/

افشای نقش غرب در عملیات علیه ارتش سوریه/ تروریستها محموله موشکهای تاو ترکیه را دریافت کردند

افشای نقش غرب در عملیات علیه ارتش سوریه/ تروریستها محموله موشکهای تاو ترکیه را دریافت کردند

یک منابع آگاه امنیتی اعلام کرد: عملیات نظامی گروههای تروریستی علیه ارتش سوریه توسط کشورهای غربی مدیریت می شود و هر یک از این کشورها مسئولیت بخشی از اقدامات اطلاعاتی، جاسوسی و نظامی را در این موضوع بر عهده گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک منبع آگاه امنیتی که جریان تحولات جنگ سوریه را پیگیری می کند در گفتگو با روزنامه لبنانی البناء اعلام کرد: کشورهای غربی در موضوع عملیات نظامی علیه ارتش سوریه تقسیم کار دقیقی را انجام داده اند.

وی تاکید کرد: در این راستا مسئولیت جمع آوری و ارائه اطلاعات راداری، داده های جاسوسی و شنود مکالمات بر عهده آلمانی ها است. انگلیسها نیز با استفاده از گروههای عملیاتی تحت امر خود اتاق عملیات علیه ارتش سوریه در مرزهای اردن را مدیریت می کنند. آمریکایی ها نیز مسئول مدیریت عملیات نظامی در مناطق شمالی سوریه که هم مرز با ترکیه را برعهده دارند.

این منبع مطلع افزود: فرانسوی ها نیز با استفاده از نیروهای ورزیده اطلاعاتی خود مراکز نظامی و حمایت لجستیک از گروههای مسلح در جبهه غربی سوریه هم مرز با لبنان را برعهده گرفته اند و یکی از عملیاتهای مهم آنها ترور سران ارشد نظامی ارتش سوریه در جریان انفجار دفتر امنیت ملی سوریه بود.

دیگر تحولات امنیتی سوریه به شرح زیر است:

- شبکه المیادین به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد: محموله های موشکهای تاو ترکیه به برخی از گروههای مسلح در سوریه رسیده است. بنابراین گزارش، سرویسهای اطلاعاتی غربی در جریان انتقال این محموله های موشک به گروههای تروریستی در سوریه بوده اند. همچنین گروه موسوم به "گردان الفاروق الشمال" وابسته به جبهه اسلامی از گروههایی است که محموله موشکهای تاو ترکیه را دریافت کرده است.

- "سیمور هرش" روزنامه نگار برجسته آمریکایی اعلام کرد: سرویس اطلاعاتی ترکیه اصلی ترین نقش را در جریان متهم جلوه دادن ارتش سوریه به استفاده از تسلیحات شیمیایی داشته است. وی در مقاله ای در مجله "London Review" اعلام کرد: در زمانی که ارتش سوریه موفقیتهای بسیاری در رویارویی با گروههای مسلح به دست آورده بود، سرویسهای اطلاعاتی ترکیه به این فکر افتادند که با متهم کردن ارتش سوریه به استفاده از تسلیحات شیمیایی موجبات حمله نظامی آمریکا به سوریه را به وجود آورند. وی همچنین از نقش ترکیه در وقوع حمله شیمیایی در منطقه الغوطه شرقی و انتقال گاز سارین از ترکیه به سوریه برای استفاده توسط گروههای مسلح پرده برداشته است.

- خبرگزاری رسمی سوریه در گزارشی از گرفتار شدن شمار زیادی از اعضای گروههای تروریستی جبهه اسلامی و جبهه النصره در کمین ارتش سوریه در منطقه "عدرا الصناعیه" خبر داد. بنابراین گزارش، این تروریستها در حال فرار از منطقه غوطه شرقی بوده اند که در این کمین گرفتار شده و بسیاری از آنها به هلاکت رسیده اند.

- شبکه المیادین از هلاکت "عبدالمعطی الدرویش" سرکرده گردان الخطاب وابسته به جبهه اسلامی در حومه لاذقیه خبر داد.

- شبکه اسکای نیوز امروز در خبری فوری از حمله توپخانه ای ارتش سوریه به منطقه جولان خبر داد.

کد N209048

وبگردی