آفتاب
بیانیه جمعیت ایثارگران به قطعنامه مداخله جويانه اروپا:

عوامل موثر در تصویب قطعنامه ضدایرانی را ممنوع الورود کنید

عوامل موثر در تصویب قطعنامه ضدایرانی را ممنوع الورود کنید

جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با انتشار بیانیه ای درخصوص قطعنامه مداخله جويانه اروپا از دولت و مجلس خواست تا افرادي كه در اتحاديه اروپا در تصويب اين قطعنامه موثر بودند را از ورود به كشورمان منع نمايد؛ چرا كه رويه نمايندگان اتحاديه اروپا نشان مي دهد كاملا بر اساس راهبردهاي رژيم صهيونيستي حركت كرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با انتشار بیانیه ای درخصوص قطعنامه مداخله جويانه اروپا واکنش نشان داد.

گفتنی است در این بیانیه پیشنهاد شده است: تصمیم گیران و تصمیم سازان دیپلماسی كشور در دولت و مجلس با هوشیاری تمام و اهتمام به عزت ملت ايران و استقلال ايران اسلامي، فعالانه به مواجهه با استکبار و دنباله آن در اروپا بپردازند و با درایت هر چه بیشتر، حقوق مسلم ملت ایران را پیگیری نمایند در اين راه، مجلس و دولت، افرادي كه در اتحاديه اروپا در تصويب اين قطعنامه موثر بودند را از ورود به كشورمان منع نمايد؛ چرا كه رويه نمايندگان اتحاديه اروپا نشان مي دهد كاملا بر اساس راهبردهاي رژيم صهيونيستي حركت كرده اند.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

همانطور که پیش بینی می‌شد در حین مذاکرات هسته‌ای با ایران در راستای نیل به توافق جامع، طرف مقابل هجمه گسترده‌ای را با تمرکز بر مداخله در امور داخلي ايران، وضعیت حقوق بشر و توان دفاعی ایران به راه انداخت. كه بازی چند سطحی و دیپلماسی چندلایه جبهه غرب علیه جمهوری اسلامی ایران است که قبل از هر چیز بهانه بودن و ابزاری بودن مسئله هسته‌ای و حقوق بشری ایران را نمایان‌تر می‌کند. برکت مذاکرات هسته‌ای و اقدامات اخیر جبهه‌ استکبار، بدون شک موجب ملموس‌تر شدن دشمنی استکبار با نظام مقدس جمهوری اسلامی و به تبع آن بالا رفتن ظرفیت فکری ملت ایران خواهد شد. جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي ضمن محكوميت قطعنامه مداخله جويانه اروپا، اين قطعنامه را نقض حاکمیت ملی و تلاش اين اتحاديه براي خدشه در استقلال كشورمان ارزيابي مي كند. بر اين اساس لازم مي دانيم چند نكته را مورد توجه قرار دهيم:

1- قطعنامه پارلماني اتحاديه اروپایی‌ها به روشي نشان مي دهد كه چنين قطعنامه‌اي با اين مبناي منفي نمي‌تواند گام مثبت اتحاديه اروپا در ايجاد رابطه سازنده با ايران باشد بلكه نشان مي دهد آنان به دنبال فضاسازي و بسترسازي پيرامون اين موضوع هستند كه ایران را مستعمره خود به ملل آزاديخواه دنيا نشان دهند و مداخله مستقیم، رسمی خود در امور داخلی ايران را عملياتي نمايند.

2- در اواخر سال گذشته سياستهاي اقتصاد مقاومتي ابلاغ و سالجاري با عنوان اقتصاد و مديريت جهادي از سوي مقام معظم رهبري نامگذاري شد كه اجماع وسيعي را در ميان نخبگان، جريانهاي مختلف سياسي و اقتصادي و مسوولين قواي سه گانه بوجود آورد و عملا آرايش كاذب سياسي گذشته را به هم ريخت. فضايي كه با سياستهاي ابلاغي، نامگذاري اخير و.. از سوي رهبر حكيم انقلاب در يكي دو ماه گذشته ايجاد شد مبتني بر نياز كشور بود و نشان داد نياز عاجل كشور، مشكلات اقتصادي و راهكار آن اقتصاد مقاومتي و تاكيد بر منافع ملي است و تنها راه نجات كشور در شرايط كنوني اين موضوع است. نظام سلطه نيز اين راهكار را خلاف هژموني خود مي داند و لذا درصدد است با صدور چنين قطعنامه هايي كشورمان را در حوزه هاي سياسي دچار چالش نمايد و از پيگيري مسايل اقتصادي و اقتصاد مقاومتي بازدارد. به عبارت ديگر مدل رفتاري نظام سلطه،  اين قطعنامه و مواضع اخير اتحاديه اروپا حاكي از آن است كه نظام سلطه به دنبال توانمندسازی و ایجاد آزادی عمل براي جريان ليبرالي و واداده است تا از اين رهگذر نگاه دولتمردان و نخبگان از مسايل اصلي كشور را باز دارد.

3- از شعارهاي اصلي انقلاب شكوهمند اسلامي، شعار «استقلال خواهي» ملت ايران بوده و هست. اساسا امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبري، قیام و مبارزات مستمر مردم مسلمان ایران علیه رژیم شاه و پایداری آن ها تا رسیدن به پیروزی کامل را نتیجه استقلال طلبی و ولع شدید آن ها به عزت و منافع ملي می داند بر همين اساس لازم است دانشگاهيان، نخبگان و سياسيون با تاكيد بر عنصر استقلال و منافع ملي و گفتمان رهبري، مانع از حاكميت ساير گفتمانها و چالش هاي بيهوده سياسي شوند.

همچنين انتظار می‌رود تصمیم گیران و تصمیم سازان دیپلماسی كشور در دولت و مجلس با هوشیاری تمام و اهتمام به عزت ملت ايران و استقلال ايران اسلامي، فعالانه به مواجهه با استکبار و دنباله آن در اروپا بپردازند و با درایت هر چه بیشتر، حقوق مسلم ملت ایران را پیگیری نمایند در اين راه، مجلس و دولت، افرادي كه در اتحاديه اروپا در تصويب اين قطعنامه موثر بودند را از ورود به كشورمان منع نمايد؛ چرا كه رويه نمايندگان اتحاديه اروپا نشان مي دهد كاملا بر اساس راهبردهاي رژيم صهيونيستي حركت كرده اند.

4- فهرست بلند بالايي از نقض حقوق بشر در غرب و اروپا در منظر افكار عمومي قرار دارد؛ كمك به رژيم بعثي عراق در تسليحات شيميايي و كشتار جمعي، كمك به برخي رژيم هاي مرتجع منطقه براي كشتار مردم بي دفاع، زندان هاي مخوف اروپا، لگدكوب شدن حقوق زنان و اقليت هاي ديني در كشورهاي غربي و...كه مناسب است اگر واقعا اين افراد نمايندگان اروپا هستند براي اين مشكلات خود چاره انديشي كنند.

5- نظام سلطه و غرب بر اين باورند كه يك عده كه البته بسيار پرمدعا نيز هستند، مشکلات اقتصادی را ناشی از تحریم می‌دانند. نظام سلطه اینگونه محاسبه کرده‌ که کسانی در ایران عقیده دارند با حل موضوع هسته‌ای مسأله تحریم‌ها حل خواهد شد، و متاسفانه برخي سياسيون هم همين را در رسانه هاي داخلي فرياد زده اند. اروپا و آمریکایی‌ بر اين خيالند كه تهدید به فشار بیشتر، دولت ایران را به سمت امتیازدهی بیشتر سوق خواهد داد؛ البته در اين ميان برخي مي گفتند نبايد همچون ادبيات گذشته با غرب سخن گفت و در معامله با نظام سلطه بايد اروپا را از آمريكا جدا كرد و اكنون به روشني مشاهده مي كنند كه ادبيات خاكسارانه در مقابل غرب، موجب خواهد شد وحشيانه تر مورد هجمه قرار بگيريم. در مواجهه با اروپا و آمريكا، تفاوتي بين آنان نيست و هر دو در مقابل ملت ايران، يكپارچه برخورد مي كنند.

در پايان، جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي تاكيد مي كند كه مشكلات نظام اسلامي و نظام سلطه، هيچگاه به طور ريشه اي حل نخواهد شد؛ چرا كه مشكل آنان، اعتقادات، ايدئولوژي و راه پر عزت ملت ايران است. وهمانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند راه نجات، عزت و استقلال کشور تکیه بر خداوند کریم و توانمندیهای انسانی، طبیعی و خدادادی این ملت است. امیدواریم حرکت استکبار جهانی عامل وحدت و انسجام ملی شود و مسئولین و مردم با عزم ملی و مدیریت جهادی عرصه فرهنگ و اقتصاد را شکوفا نموده و شاهد پیشرفت و تعالی ملت و ایران اسلامی باشیم.

جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي
فروردین ماه 93
 

کد N209032

وبگردی