آفتاب

مجمع مدرسین ومحققین حوزه علمیه قم:برخی گروه‌های افراطی وتروریستی را تحریک نکنند

مجمع مدرسین ومحققین حوزه علمیه قم:برخی گروه‌های افراطی وتروریستی را تحریک نکنند

مجمع مدرسین ومحققین حوزه علمیه قم با تبریک آزادی مرزبانان جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که مسئولان دولت جمهوری اسلامی و سازمان صدا و سیما،به ویژه درایام عزاداری‌ها به گونه ای عمل نکنند که بهانه‌ای برای تحریک به دست گروه‌های افراطی وتروریستی بیفتد.

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، متن این بیانیه به شرح زیر است:

باعنایت خداوندمتعال مرزبانان غیور و فداکار جمهوری اسلامی که به مدت دوماه به اسارت گروه تروریستی جیش العدل درآمده بودندآزادگشته وبه آغوش‌خانواده‌های خود بازگشتند. این آزادی رابه این فداکاران بااستقامت و به خانوادهای محترم آنان ونیزبه ملت ایران تبریک می‌گوییم. همچنین به خانواده سربازشهیدسرافرازجمشیددانایی‌فرکه به دستان گروه افراطی به شهادت رسیدتسلیت عرض نموده وبرای بازماندگان صبر واجر طلب می‌نماییم. دراین باره نکاتی چندبایدموردتوجه قرارگیرد.

1-بی‌شک اگر اهتمام مسئولین محترم جمهوری اسلامی ایران،مقامات امنیتی استان وسعی وتلاش عالمان اهل سنت درمنطقه بهویژه جناب مولوی عبدالحمید،امام جمعه محترم اهل سنت درسیستان وبلوچستان نمی‌بود، شایدآزادی این برادران میسر نمی‌گشت و یا باسرانجام ناخوشتری به پایان می‌رسید، لذا لازم می‌دانیم ازهمه آنان عمیقا تشکر نموده وازخداوند برای آنان طلب پاداش نماییم.

2-برکسی پوشیده نیست که اسلام دین رحمت و وحدت است وخشونت، آدم‌ربایی و ترور از نگاه علمای فریقین وبه فتوای همه آنان محکوم وحرام شمرده می‌شود وکسانی که به این اختلافات دامن می‌زنند و برای منافع واعتقادات خود شیعه وسنی رادرمقابل هم قرارمی‌دهند، ازاسلام محمدی(ص) که به ما یادگار رسیده، به دورهستند. کشورایران ونظام جمهوری اسلامی متعلق به همه آحاداین ملت عزیزاست و براساس قانون اساسی نظام تمام شهروندان این کشور ازمشارکت سیاسی و حقوق برابر برخوردار می‌باشند.

3-امروزه دست‌هایی، یاازداخل و یا از آنسوی مرزها،درکار است تا آتش اختلافات قومی را در میان مسلمانان جهان و در کشورمان ایران شعله ور سازد و باکمال تاسف برخی از روی نادانی یا عناد و غرض ورزی‌های خاص در داخل و خارج به این اختلافات دامن می زنندتا زمینه تحریک رافراهم نموده ودرنتیجه کشورهای اسلامی راناآرام سازند و زمینه دخالت رابرای گروههای افراطی وتندرو ازقبیل تکفیریهابا پشتیبانی قدرتهای بزرگ مهیا سازند. کشتارهای قومی وبه شهادت رسیدن بسیاری ازمسلمانان در سوریه، عراق و پاکستان، به دست‌گروه‌های افراطی نشانه ای از این موضع گیری های مفرطانه می‌باشد. مسئولان محترم دولت جمهوری اسلامی وسازمان صدا و سیما،به ویژه درایام عزاداریها،شایسته است به گونه ای عمل نمایند تا بهانه‌ای برای تحریک به دست این گروه‌های افراطی و تروریستی نیفتد. امیدواریم پس از این با تدبیر بهتر برای اداره امور مناطق مرزی شاهد چنین خساراتی نباشیم و به رفاه شهروندان مناطق محروم توجه بیشتری شود.

4-مجمع مدرسین ومحققین حوزه علمیه قم باردیگرخرسندی خودرا ازآزادی مرزبانان عزیزاظهارنموده ومراتب تسلیت رابه خانواده شهید والامقام جمشیددانایی‌فراعلام داشته و مجددا تشکر وقدردانی خود را از کسانی که در این راه تلاش کردند، از مقامات دولتی استان وعالمان اهل سنت ابلاغ مینماید و براساس آیات، روایات و سیره اصحاب وامامان (ع) هرگونه سخن وحرکتی که باعث تفرقه میان مسلمانان گردد وآتش جنگ وکینه را شعله ور نماید وفرصت را برای دشمنان فراهم سازد محکوم می‌نماید و آن را حرام مسلم می‌شمارد.

انتهای پیام

کد N208826

وبگردی