آفتاب
پزشکیان تاکید کرد،

تغییر روش صاحبان مقام، لازمه تحقق شعار سال 93

تغییر روش صاحبان مقام، لازمه تحقق شعار سال 93

مسعود پزشکیان اصلی‌ترین لازمه تحقق شعار سال 93 مبنی بر «اقتصاد و فرهنگ، باعزم ملی و مدیریت جهادی» را تغییر روش و مشی صاحبان مقام درحوزه اقتصاد و اجتماع و فرهنگ عنوان کرد و گفت: همه باید به این باور برسیم که جهاد یعنی وقت و سرمایه اضافه بگذاریم اما توقع اضافه کار نداشته باشیم.

مسعود پزشکیان اصلی‌ترین لازمه تحقق شعار سال 93 مبنی بر «اقتصاد و فرهنگ، باعزم ملی و مدیریت جهادی» را تغییر روش و مشی صاحبان مقام درحوزه اقتصاد و اجتماع و فرهنگ عنوان کرد و گفت: همه باید به این باور برسیم که جهاد یعنی وقت و سرمایه اضافه بگذاریم اما توقع اضافه کار نداشته باشیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، خلق حماسه سیاسی در سال 92 توسط مردم همیشه در صحنه ایران را واقعه‌ای استثنایی دانست و اظهار کرد: حماسه سیاسی با رهنمودها و توصیه‌های روشنگرانه رهبر معظم انقلاب و حضور پرشور و شعور مردم ولایتمدار ایران چنان خط بطلانی بر توطئه‌ها و نقشه‌های شوم جهان استکبار کشید که حتی رسانه‌های معاند نیز به این امر اذعان کردند.

وی به تحقق یا عدم تحقق مقوله حماسه اقتصادی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: اصلاح و بهبود وضعیت اقتصادی کشور ایران با توجه به وضعیت کنونی در منطقه و جهان، مستلزم برنامه‌ای درازمدت و منسجم بوده و نمی‌توان انتظار داشت که درمدت زمان کوتاه نتایج قابل توجهی بدست آورد.

پزشکیان تورم ایجاد شده در سال‌های اخیر را یکی از بزرگترین مشکلات اقتصادی و رکود اقتصاد کشور دانست و گفت: رشد تورم، کاهش قدرت خرید و تبع آن کاهش ارزش پول کشور موضوعاتی بوده و هستند که اقتصاد کشور را با آسیب‌های جدی روبرو می‌کند.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر علاوه بر تورم، ازطرفی شاهد رکود تورم نیز درجامعه بودیم؛ به عبارت دیگر درعین حال که تورم روبه رشد و فزونی داشت، رکود تورم مشکلات عدیده‌ای ایجاد کرده بود؛ بازارها رونق چندانی نداشتند و کارخانجات و مراکز صنعتی و تولیدی به اجبار یا تعطیل شده و یا با تعدیل نیرو و کاهش کسب و کار مواجه می‌شدند.

روش مدیریت جهادی فرماندهان دوران دفاع مقدس را الگو قرار دهیم

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو درمجلس اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم را تاحدودی رو به بهبود ارزیابی کرد و اصلی‌ترین لازمه تحقق شعار سال 93 مبنی بر «اقتصاد و فرهنگ، باعزم ملی و مدیریت جهادی» را تغییر روش و مشی صاحبان مقام در حوزه اقتصاد و اجتماع و فرهنگ دانست و گفت: همه باید به این باور برسیم که جهاد یعنی وقت و سرمایه اضافه بگذاریم اما توقع اضافه کار نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: متخلق شدن به صفت جهادی و جهادگری با سطحی‌نگری و فعالیت‌های عادی حاصل نمی‌شود؛ مدیران و مسئولان کشور باید برای جهادی شدن از امکانات ویژه و منحصربفردی که دراختیارشان گذاشته شده، گذشت کنند، در راه بهبود اقتصاد مردم و اصلاح فرهنگ و مقابله با هجمه‌های سهمگین دشمنان ایثار کرده و فقط برای کسب رضایت الهی و آسایش مردم ازخودگذشتگی نشان دهند.

پزشکیان با اشاره به دوران هشت سال دفاع مقدس و لزوم الگوگیری و سرمشق قراردادن فرماندهان و مسئولان بی‌ادعای آن دوران، خاطرنشان کرد: احیای اصول مدیریتی و نحوه رفتار بزرگ‌مردانی همچون شهید آقا مهدی باکری که همواره آسایش دیگران را برخود مقدم شمرده و برای تحمل مصائب پیش‌قدم و سپر بلای مردم می‌شدند، کار ساده ای نیست و همت شبانه‌روزی و جهادی می‌طلبد.

مدیران فرهنگی کشور، مدیریت جهادی را با عمل نشان دهند نه با حرف

وی آغازگران این عرصه را صاحبان مقام‌های فرهنگی کشور عنوان کرد و گفت: ابتدا باید افرادی که پست‌های فرهنگی دارند، لباس فرهنگ به تن کرده و با نام و کارهای فرهنگی ارتزاق می‌کنند، جهاد کرده و مدیریت جهادی را با عمل نشان دهند تا این باور نیز درجامعه جابیفتد و برای مردم ملموس‌تر شود.

پزشکیان با تاکید براینکه فرهنگ کشور با سرمایه دولتی اصلاح نمی‌شود، افزود: کسی که بخواهد با سرمایه دولت و صرف ریخت و پاش های پرهزینه که تنها باری گران بر دوش دولت است، به اصلاح فرهنگ بپردازد، ره به ترکستان دارد.

وی ادامه داد: کار فرهنگی با روحیه فرهنگی محقق می‌شود؛ یعنی باید در راه اعتلای فرهنگ کشور و احیای ارزش های اسلامی- ایرانی از سرمایه خود، وقت خود و تمام داشته های خود مایه بگذاریم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو درمجلس شورای اسلامی با استناد به حدیث «النٌاس عَلی دین ملوکِهِم » از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: اعمال و رفتار مدیران، مسئولان، نمایندگان و دیگر روسای کشور رفتار مردم را رقم می‌زند؛ اگر بحث ایثار و ازخودگذشتگی و... است باید ابتدا از مدیران بالادستی شروع شود نه از مردم؛ چراکه مردم آگاه ایران اعمال مسئولان را بهتر از سخنان آنان درک کرده، می‌فهمند و وارد صحنه می‌شوند.

پزشکیان همچنین بر نصب‌العین قراردادن این حدیث نبوی «اِنِّی بُعِثتُ لِاُتِمِمُ مَکارِمُ الاَخلاق» در اعمال و رفتارهای صاحبان مقام تاکید کرد و یادآور شد: تحقق سبک زندگی اسلامی- ایرانی درکشور و ایجاد انگیزه درمیان مردم برای اهتمام ورزیدن در اجرای امر مهم اقتصاد مقاومتی مستلزم رعایت حسن اخلاق، مشورت و نظرخواهی از خود مردم است؛ به دیگر سخن اگر رفاه و آسایش مردم اولویت اصلی فعالیت و مدیریت جهادی مسئولان باشد، مردم با عزمی راسخ و استوار حماسه اقتصادی را درخشان‌تر و زیباتر از حماسه سیاسی رقم خواهند زد.

انتهای پیام

کد N208816

وبگردی