آفتاب

سبحانی‌نیا: ممکن است مرزبان دیگری که تحویل داده نشده زنده باشد

سبحانی‌نیا: ممکن است مرزبان دیگری که تحویل داده نشده زنده باشد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران در قبال آزادی گروگان‌ها باج نداده و کسی را هم آزاد نکرده است.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران در قبال آزادی گروگان‌ها باج نداده و کسی را هم آزاد نکرده است.

حجت الاسلام حسین سبحانی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، با اشاره به تصویب لایحه موافقتنامه همکاری ایران با پاکستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: من از موافقان این طرح بودم با وجود عملکرد ضعیف پاکستان درباره پناه‌گیری اشرار در استان‌های هم مرز با ایران اما به هر حال این کشور همسایه ماست و ارتباط با پاکستان در جهت منافع ملی ایران است.

وی با بیان اینکه موارد زیادی پیش می‌آید که باید آنها را در راستای همین موافقت‌نامه حل و فصل کنیم تصریح کرد: من با اصل این موضوع موافق بودم و مجلس هم باوجود انتقادهای منطقی برخی نمایندگان با کلیات این طرح موافق بود. البته با حفظ مواضعمان در رابطه با کوتاهی پاکستان و برخی مسائل و آسیب‌های که ما از ناحیه مرز مشترک با استان‌های همجوار این کشور متضرر شدیم.

سبحانی‌نیا با اشاره به آزادی مرزبانان ربوده شده ایرانی خاطر نشان کرد: در این زمینه تلاش‌های زیادی صورت گرفت این مساله بیشتر به وزارت کشور، شورای عالی امنیت ملی، وزارت اطلاعات و وزارت امور خارجه مربوط می شد که هر کدام از این نهادها همکاری‌ها و پیگیری‌های لازم را برای آزادی سربازان کشورمان صورت دادند.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص عملکرد وزارت کشور و دستگاه دیپلماسی در رابطه با آزادی مرزبانان تاکید کرد: شاید دو ماه زمان کمی نباشد اما می‌شد مرزبانان زودتر از اینها هم آزاد شوند اما نمی‌توان تلاش‌های صورت گرفته را نادیده گرفت آزادی گروگان‌ها و پیدا کردن سرنخ سازوکارهای خودش را دارد که زمانبر است.

سبحانی نیا با اشاره به شایعاتی مبنی بر تبادل گروگان میان ایران و گروهک تروریستی جیش العدل ادامه داد: تا جائی که ما اطلاع داریم بحث باج‌دهی و آزادی افراد مطرح نبوده و این مساله منتفی است.

وی افزود: شخصی از کانال و مرز دیگری که مرتبط با اعضای همین کروهگ بوده با دادن مبلغی که زیاد هم نبوده موجبات آزادی مرزبانان را فراهم کرده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در قبال آزادی گروگان ها به کسی باج نداده است و گروگانی را هم آزاد نکرده است.

وی درباره سرنوشت نامعلوم یکی دیگر از مرزبانان ربوده شده خاطر نشان کرد: ما معتقدیم که ممکن است مرزبان دیگری که تحویل داده نشده نیز زنده باشد در این زمینه پیگیری‌های لازم را می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N208810

وبگردی