آفتاب
اندیشمند یمنی:

جمهوری اسلامی ایران عمق حقیقی اسلام است

جمهوری اسلامی ایران عمق حقیقی اسلام است

مسقط - ایرنا - اندیشمند و متفکر یمنی با تاکید بر اینکه حقوق بشر ˈحربه غربˈ علیه کشورهای مستقل است، گفت : جمهوری اسلامی ایران عمق حقیقی اسلام است، زیرا این کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ˈاسلام حقیقیˈ را در جهان منتشر کرد.

ˈعبدالله بن حمود العزیˈ روز دوشنبه در حاشیه نشست تحول در فقه اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا به عمان افزود: این مساله موجب ترس غرب شده و لذا آنها علیه جمهوری اسلامی ایران موضع گیریهای موذیانه می کنند.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کرده بر روی پای خود بایستد و بر اساس حکمت دینی عمل کند، خاطرنشان کرد: ایران به غرب اجازه دخالت در امورداخلی خود را نداده است و این موجب ناراحتی غرب شده از همین رو با بهانه جویی مسایل مختلف از جمله حقوق بشر را مطرح می کند.

مدیر موسسه فتاوی یمن گفت: غرب بر اساس میل خود قوانینی را به نام حقوق بشر نام گذاری می کند تا بتواند طبق آن در امور داخلی کشورهای مستقل دخالت کند.

وی افزود: غرب به اسم حقوق بشر آدم می کشد و انسان ها را شکنجه می دهد در حالی که اسلام ˈحقوق بشر واقعیˈ را بر اساس قرآن و سنت نبوی در همه شرایط بیان کرده و به حقوق همه انسانها به دور از دین، رنگ و نژادشان احترام می گذارد .

عبدالله بن حمود العزی افزود: اسراییل بزرگترین ناقض حقوق بشر در دنیا و رژیمی نژاد پرست است که هر لحظه حقوق بشر را نقض می کند ولی غرب آن را نادیده می گیرد و در عوض از دیگران ایراد می گیرد.

سیزدهین نشست تحول علوم فقهی روز یکشنبه در مسقط پایتخت عمان آغاز به کار کرد.

در این نشست هیات هایی از کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی آیت الله ˈمحسن اراکیˈ دبیر کل ˈمجمع جهانی اهل بیتˈ حضور دارند.

محور اصلی این نشست مسایلی مانند اصطلاحات ، مفاهیم و مساوات

از بعد اصولی و فقهی ، فقه عدالت ، فقه حقوق بشر در منشورهای بین المللی ، فقه اسلامی و فقه مشترک انسانی ، سیاست شرعی و مقایسه فقه اسلامی و میراث فقهی جهانی است .

در این همایش 68 صاحب نظر دیدگاه های خود را در خصوص محورهایی مانند فقه، رحمت، آثار فقهی و مساوات در منشورهای بین الملل از دیدگاه اسلامی و نهادهای عدالت و دادگستری در اسلام ، حقوق محاربین در فقه ، حقوق کودکان در قرآن کریم ، حقوق بشر و... بیان خواهند کرد .

این نشست سالانه که وزارت اوقاف و امور دینی عمان متولی برگزاری آن است ، از سال 2002 میلادی ( 1381 ) برگزار می شود.

خاورم**1586*1446
کد N208734

وبگردی