آفتاب

استاندار سیستان و بلوچستان: عید ایرانیان زنده شد

استاندار سیستان و بلوچستان: عید ایرانیان زنده شد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امسال جشن عید مردم کشورمان با گروگان‌گیری مرزبانان تاحدودی تلخ شده بود و بسیاری شادی را تجربه نکردند، اما امروز با آزادی این مرزبانان، عید ایرانیان مجدداً زنده شد.

به گزارش ایسنا، علی‌اوسط هاشمی در اولین دیدار رسمی چهار مرزبانان ایران، پس از آزادی آنها، با بیان اینکه "امروز شور و شعف بین مردم موج می‌زند"، افزود: ایران پیام‌آور صلح و آزادی در منطقه است. انقلاب ما حامل این پیام است و افتخار ایران در منطقه و جهان بر همین امر استوار است. وی ادامه داد: اراده‌مان امروز در صیانت از مرزها و حفظ جان و ناموس کشور استوار است. جمهوری اسلامی ایران بر اصل مردم‌محوری و مردم‌داری پایبند است و اجازه نخواهد داد خدشه‌ای بر مردم وارد شود. اجازه نخواهیم داد با خورده شرارت‌ها امنیت استان برهم بخورد.

هاشمی با بیان اینکه "این خرده‌شرارت‌ها با این قصد است که وحدت بین شیعه و سنی را در استان از بین ببرد"، گفت: همچنان شاهد هستیم در کشورهای لبنان، سوریه، فلسطین، عراق، این خرده‌شرارت‌ها صدماتی برای وحدت مردم بوجود آورده است. این خرده‌شرارت‌ها در آن سوی مرزهای جمهوری اسلامی ساماندهی می‌شود و یک عده ساده‌لوح را به بازی می‌گیرند تا به اهدافشان برسند. استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه "ما باید هوشیار باشیم تا این خرده‌شرارت‌ها مانع ناامنی و از بین رفتن وحدت نشود"، افزود: شیعه و سنی در کنار هم در استان سال‌هاست که زندگی می‌کنند و هیچ‌گاه اجازه نخواهند داد خرده‌شرارت‌های پوچ و بی‌ارزش وحدت استان را برهم بزند. جا دارد از بزرگان قبایل و ریش‌سفیدان که درخصوص آزادی این مرزبانان تلاش کرده‌اند، تشکر کنیم.

وی در پایان اظهار کرد: همچنین دیپلماسی قوی کشور ایران و رایزنی‌های دو کشور و همچنین استان سیستان و بلوچستان و ایالت بلوچستان پاکستان توانست با هوش و ذکاوت این موضوع را به خوبی تدبیر کند و مرزبانان را به آغوش کشور بازگرداند. امروز چهار مرزبان ایرانی به نام‌های رامین حضرتی، محمد نظامی، جمشید تیموری و سجاد زهانی پس از آزادی از دست گروهک موسوم به جیش‌العدل، به میهن بازگشتند. در جریان این گروگان‌گیری، جمشید دانایی‌فر به شهادت رسید.

فرمانده مرزباني نيروي انتظامي هم گفت: كشور پاكستان هيچگونه نقشي در آزادسازي گروگان ها نداشت.
سردار حسين ذوالفقاري با اشاره به آزاد شدن مرزبانان ايراني اظهارداشت: در پي اقدام مشترک مرزباني ناجا، استانداري سيستان و بلوچستان و همکاري معتمدين و ريش سفيدان منطقه، چهارنفر از مرزبانان ايراني آزاد شدند. وي ادامه داد: سرباز وظيفه سجاد ذهابي فرزند عباسعلي، سرباز وظيفه محمد نظامي فرزند حسين، سرباز وظيفه رامين حضرتي فرزند محمدرضا و سرباز وظيفه جمشيد تيموري فرزند غلامعي در داخل خاک پاکستان آزاد و از مرز زاهدان به کشور بازگشتند.

فرمانده مرزباني ضمن تبريک به خانواده هاي سربازان و آحاد مردم شريف ايران از حمايت و تلاش هاي صورت گرفته توسط همه سازمان ها، نهادها و به ويژه مردم عزيز کشورمان تشکر و قدرداني کرد. فرمانده مرزباني ناجا اعلام کرد: علي رغم برخي اقدامات نيروهاي مرزي پاکستان براي يافتن مرزبانان ايراني، نهادهاي اطلاعاتي، نظامي و انتظامي اين کشور هيچگونه نقشي در آزادسازي گروگان ها نداشتند.

سردار ذوالفقاري تاکيد کرد: با توجه به اينکه گروگان ها از خاک پاکستان تحويل داده شدند ادعاي اخير برخي مقامات پاکستاني مبني بر عدم حضور مرزبانان ايراني در خاک پاکستان فاقد پايه و اساس است. وي در پايان گفت: در مورد سرنوشت درجه دار جمشيد دانايي فر پيگيري ها همچنان ادامه دارد.
کد N208648

وبگردی