آفتاب

نقشه تروریست ها برای شکستن محاصره محله های قدیمی حمص خنثی شد

نقشه تروریست ها برای شکستن محاصره محله های قدیمی حمص خنثی شد

تهران - ایرنا - عملیات ارتش سوریه در منطقه ˈجوره الشیاحˈ در شهر ˈحمصˈ، نقشه تروریست ها برای شکستن محاصره محله های قدیمی این شهر را خنثی کرد.

شبکه ˈالمیادینˈ روز دوشنبه به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: عملیاتی که ارتش سوریه ساعاتی قبل در شهر حمص انجام داد، ˈنقشه دقیقˈ گروه های تروریستی با هدف شکستن محاصره محله های استقرار خود در بخش قدیمی شهر حمص را به شکست کشاند.

در جریان این عملیات ، تعداد تلفات گروه های مسلح در ˈجوره الشیاحˈ در حمص به بیش از 70 نفر رسید که فرمانده ˈشورای نظامی ارتش آزادˈ هم در بین آنان است.

خبرنگار المیادین در باره اهمیت عملیات ارتش سوریه در محله های قدیمی شهر حمص گفت که عامل موفقیت ارتش این کشور، عملیات اطلاعاتی بسیار دقیق بود، زیرا گروه های تروریستی آماده اجرای نقشه دقیقی برای شکستن محاصره چند مقر استقرار افراد مسلح در حمص بودند که این نقشه در لحظات آخر پیش از اجرا خنثی شد. آنان چندین خودروی زرهی را با مقادیر زیادی مواد منفجره آماده کرده بودند تا آنها را در برابر پست های بازرسی ارتش سوریه در ورودی محله جوره الشیاح در بخش قدیمی حمص منفجر کنند. همزمان ده ها فرد مسلح به سوی محله ˈالوعرˈ سرازیر و در برج های دیده بانی این محله مستقر شوند تا بتوانند بار دیگر حمص را زیر آتش خود بگیرند.

وی افزود: اطلاعات دقیق به ارتش سوریه امکان داد محل تجمع افراد مسلح را مشخص کند. سپس این منطقه زیر آتش ارتش قرار گرفت و این در حالی بود که خودروهای حامل مواد منفجره در بین چندین ساختمان محل استقرار افراد مسلح قرار داشت. اعضا و فرماندهانی از تروریستهای ارتش آزاد و ˈجبهه النصرهˈ در این منطقه حضور داشتند. فردی موسوم به ˈعبدالقادر جمعهˈ فرمانده شورای نظامی ارتش آزاد که فرمانده گردان ˈنوادگان خالدˈ را هم بر عهده داشت به همراه فرمانده یک گردان دیگر و ده ها فرد مسلح به هلاکت رسیدند و ده ها نفر هم مجروح شدند.

به گفته خبرنگار المیادین، گروه های مسلح از چندین هفته قبل در حال آماده سازی مقدمات این عملیات بودند و چند پایگاه اینترنتی تصاویر ویدیویی را منتشر کردند که در آن از ورود 500 جنگجوی عضو گردان ˈفوج الفاتحینˈ برای شرکت در عملیات شکست محاصره بخش قدیمی حمص خبر داده بودند.

خنثی شدن عملیات گروه های مسلح در حمص دومین عملیات بزرگ ارتش سوریه بدون عملیات نظامی سنگین در سرکوب باقی مانده مواضع گروه های مسلح در بخش قدیمی این شهر محسوب می شود. ماه سپتامبر گذشته هم ارتش سوریه با اجرای عملیات کمین ضربه سنگینی بر این گروه ها در حمص وارد کرد.

ارتش سوریه همچنین یک عملیات کمین را علیه افراد مسلح در منطقه ای بین روستاهای ˈعین حسینˈ و ˈسعنˈ در شرق حمص اجرا کرد که در این عملیات حدود 20 فرد مسلح کشته یا مجروح شدند. ارتش سوریه همچنین دو مقر عملیاتی گروه های مسلح را در محله ˈباب هودˈ در حمص منهدم کرد.

خاورم 1491**1651
کد N208495

وبگردی