آفتاب

پایان بی‌نتیجه نشست هیات‌های فلسطینی و اسرائیلی

پایان بی‌نتیجه نشست هیات‌های فلسطینی و اسرائیلی

مقامات فلسطینی اعلام کردند نشست سه جانبه هیات‌های فلسطینی و اسرائیلی که روز یکشنبه با حضور فرستاده آمریکا در روند صلح خاورمیانه برگزار شد، بدون هیچ پیشرفت چشمگیری پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یک مسئول فلسطینی که خواست نامش فاش نشود در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: در دیداری که روز یکشنبه میان صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین و تزیپی لیونی، مذاکره کننده هیات رژیم صهیونیستی با حضور مارتین اندیک، فرستاده آمریکا در روند صلح خاورمیانه برگزار شد هیچ نتیجه چشمگیر یا پیشرفتی حاصل نشد.

وی با بیان اینکه این دیدار چند ساعته، شاهد هیچ پیشرفتی نبود عنوان داشت: پافشاری هیات اسرائیلی برای ادامه فشارها و مخالفت با آزادی اسیران فلسطینی علت عدم حاصل شدن پیشرفت در مذاکرات بود.

این مسئول فلسطینی در ادامه گفت: هیات اسرائیلی به اصرارهای خود برای مخالفت با آزادی سه اسیر فلسطینی که قبل از امضای معاهده اسلو در سال 1993 بازداشت شده‌اند ادامه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: اسرائیلی‌ها همچنان خواهان توقف اقدام اخیر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر امضای تفاهمنامه بین‌المللی هستند. طرف اسرائیلی خواهان تمدید مذاکرات صلح است و می‌خواهد که مسئولان فلسطینی موافقت خود را با تمدید مذاکرات پیش از آزادی اسیران اعلام کنند.

این مسئول فلسطینی تصریح کرد: نشست سه جانبه روز یکشنبه ظرف چند روز گذشته سومین نشست میان طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی بود اما مسئولان اسرائیلی همچنان به تهدیدهای خود علیه فلسطین ادامه می‌دهند. در جلسه سوم مسئولان اسرائیلی هیچ پیشنهادی برای پیشبرد مذاکرات ارائه ندادند بلکه برعکس به تهدید علیه مسئولان فلسطینی پرداختند.

پیشتر مسئولان فلسطینی فاش کردند که لیونی خواهان دیدار محمود عباس با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است که فلسطینی‌ها در پاسخ به این درخواست خواهان آزادی اسیران فلسطینی شدند که پیش از معاهده اسلو در سال 1993 بازداشت شده‌اند.

یک مسئول فلسطینی دیگر نیز در این خصوص عنوان داشت: هر گونه نشستی در این شرایط که دستور کاری برای آن از پیش تعیین نشده باشد بی نتیجه است.

انتهای پیام

کد N208450

وبگردی