آفتاب

دیدار دبیرکل اتحادیه عرب با پادشاه اردن

دیدار دبیرکل اتحادیه عرب با پادشاه اردن

دبیرکل اتحادیه عرب که به پایتخت اردن سفر کرده است، با پادشاه این کشور دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آلمان، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در این دیدار که طی آن تازه‌ترین تحولات در منطقه بررسی شد، بر اهمیت فعال‌سازی اقدام مشترک برای حل مشکلات کشورهای عربی و تقویت همبستگی بین آن‌ها تأکید کرد.

در این دیدار همچنین مصوبات بیست و پنجمین نشست سران کشورهای عربی که اخیرا در کویت برگزار شد و همچنین تلاش‌هایی که به منظور تحقق صلح بین اسرائیل و فلسطین بر اساس راه حل تشکیل دو کشور صورت می گیرد، بررسی شد.

طرح صلح عربی برای مناقشه فلسطین و همچنین تلاش‌ها برای یافتن راه‌حلی فراگیر برای بحران سوریه از دیگر مسائلی بود که در این دیدار بررسی شد.

نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب در این دیدار، پادشاه اردن را از تلاش‌هایی آگاه کرد که اتحادیه عرب به منظور نزدیک کردن دیدگاه‌های کشورهای عربی به یکدیگر انجام می‌دهد.

دو طرف همچنین در خصوص چالش‌هایی که این کشورها با آن مواجه هستند و نحوه برخورد با این چالش‌ها به گونه‌ای که موجب تقویت وحدت و همبستگی کشورهای عربی شود، گفت‌وگو کردند.

العربی همچنین از اردن به علت میزبانی از شمار زیادی از آوارگان سوری در خاک خود و ارائه خدمات بشردوستانه به آنان قدردانی کرد.

انتهای پیام

کد N208339

وبگردی