آفتاب

تولید برق هسته ای چین به 40 میلیون کیلووات می رسد

تولید برق هسته ای چین به 40 میلیون کیلووات می رسد

پکن - ایرنا - تازه ترین آمار دولت چین نشان می دهد این کشور تا یک سال دیگر می تواند 40 میلیون کیلووات برق هسته ای تولید کند.

به گزارش ایرنا، 17 نیروگاه برق هسته ای هم اکنون در چین فعال است و دولت این کشور ساخت نیروگاه های دیگر را آغاز کرده و طرح هایی نیز در دست تصویب دارد.

ظرفیت 17 نیروگاه برق هسته ای فعال در سراسر چین حدود 14 میلیون کیلووات است.

دولت چین امیدوار است تا سال 2020 میلادی میزان تولید برق هسته ای خود را با ساخت 27 نیروگاه جدید هسته ای و 500 میلیارد دلار سرمایه گذاری به 60 میلیون کیلووات برساند.

دولت چین اعلام کرده است در چنین صورتی می تواند سالانه از انتشار 574 میلیون تن دی اکسید کربن در هوا جلوگیری کند و از آلودگی بیشتر هوای این کشور جلوگیری کند.

اداره ملی انرژی چین روز دوشنبه در تارنمای خود اعلام کرد که بیشترین نیروگاه های جدید در خطوط ساحلی این کشور ساخته خواهد شد.

چین تاکید دارد با استفاده از فناوری های نوین و پیشرفته نیروگاه جدید برق هسته ای خود را خواهد ساخت تا دچار فاجعه های هسته ای چون نیروگاه فوکوشیما در ژاپن نشود.

در جریان سونامی و زمین لرزه سال 2011 میلادی در ژاپن منطقه فوکوشیما بشدت آسیب دید و نیروگاه برق هسته ای این منطقه از کار افتاد و باعث نشت مواد به دریا شد.

آساق ** 2100 ** 1611
کد N208327

وبگردی