آفتاب

لاله افتخاری: فرهنگ ما برگرفته از قرآن و امسال، سال قرآن است

لاله افتخاری: فرهنگ ما برگرفته از قرآن و امسال، سال قرآن است

رییس شورای توسعه فرامین قرآنی گفت: فعالان قرآنی ما باید در حوزه نشر قرآن گام بردارند و نگاه ما باید به مسائل قرآنی یک نگاه راهبردی باشد. اگر امسال سال اقتصاد و فرهنگ نام گرفته، فرهنگ ما برگرفته از قرآن است. یعنی امسال سال قرآن است پس باید تمام فعالیت‌های ما گرد مسائل قرآنی باشد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، لاله افتخاری عصر امروز (یکشنبه) در گردهمایی اساتید، مسوولان و مدیران قرآنی کشور در خبرگزاری ایکنا با بیان اینکه امیدواریم سالی فاطمی داشته باشیم و همواره از این بزرگوار ولایت مداری را بیاموزیم، اظهار کرد: ما باید به شعار امسال که رهبری مطرح کرده بپیوندیم و فراموش نکنیم که تمام مسائل جامعه ما به فرهنگ بر می‌گردد.

وی ادامه داد: شعار امسال مربوط به فرهنگ است. اقتصاد، سیاست، جامعه و مسائل فردی و سیاست خارجی و تمام مسائل ما به فرهنگ برمی‌گردد، پس برای شکوفایی باید به فرهنگ دینی برگردیم در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی که داشتیم یک کارگروهی تحت عنوان فراکسیون قرآنی راه‌اندازی کردیم تا بتوانیم به فرمایشات و منویات رهبری جامه عمل بپوشانیم.

این عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در فراکسیون برنامه‌هایی داریم که از مراکز قرآنی بازدید کنیم و برنامه‌های آنها را بیش از پیش مورد بررسی قرار داده و مطالبات و پیشنهادات آنها آشنا شویم چراکه این امر می‌تواند به نفع جامعه قرآنی ما باشد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی، رییس شورای توسعه فرامین قرآنی یادآور شد: هیچ‌گاه شرایط به اندازه امروز برای فعالیت‌های قرآنی فراهم نبوده است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و وزارت علوم و تمامی ارگان‌ها می‌تواند ظرفیت عظیم قرآنی داشته باشد. ما باید به مسائل قرآنی یک نگاه راهبردی داشته باشیم.

رییس شورای توسعه فرامین قرآنی تصریح کرد: هیچ جای دنیا مجلسی ندارد که برای مسائل قرآنی برنامه داشته باشد و این یک افتخار است برای ایران اما این شرایط کافی نیست. ما باید قرآن را به صورت عام و خاص بست و گسترش دهیم. در سطح عام قرآن نباید فقط مختص به یک قشر خاص باشد بلکه تمامی افراد جامعه باید از قرآن بهره کافی را ببرند و تمام مردم با قرآن مانوس شوند.

محمدی تصریح کرد: همچنان که سازمان بسیج در تمامی ارگان‌ها فعال است، باید دارالقرآن نیز در سراسر ادارات کشور فعال باشد. فعالان قرآنی ما باید در حوزه نشر قرآن گام بردارند و نگاه ما باید به مسائل قرآنی یک نگاه راهبردی باشد. اگر امسال سال اقتصاد و فرهنگ نام گرفته، فرهنگ ما برگرفته از قرآن است. یعنی امسال سال قرآن است پس باید تمام فعالیت‌های ما گرد مسائل قرآنی باشد.

انتهای پیام

کد N208162

وبگردی