آفتاب

گردهمایی پیشکسوتان، اساتید، مسوولان و مدیران قرآنی در ایکنا

گردهمایی پیشکسوتان، اساتید، مسوولان و مدیران قرآنی در ایکنا

پیشکسوتان، اساتید، مسوولان و مدیران قرآنی عصر امروز (یکشنبه) در سالن کنفرانس خبرگزاری ایکنا برای همفکری و تعامل بیشتر در پیشبرد اهداف قرآنی گردهم جمع شدند. در این مراسم، اساتیدی چون حجت‌الاسلام والمسلمین حشمتی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی، احمد مسجدجامعی، لاله افتخاری و طلایی حضور داشتند. در این مراسم هر یک با بیان سخنانی، اهدافی را برای پیشبرد مسائل قرآنی بیان کردند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طلایی نماینده شورای تهران عصر امروز در این گردهمایی با بیان اینکه "ما برای اینکه بتوانیم شعار سال رهبری را در جامعه پیاده کنیم، باید یک کمیته اجرایی داشته باشیم"، گفت: ما در مورد خیرین قرآنی فعالیت‌هایی داشته‌ایم ولی متاسفانه به سرانجام نرسیده است و برای اینکه قرآن در سطح جامعه ترویج پیدا کند باید پیگیر خیرین قرآنی باشیم و فرهنگ وقف قرآنی را در جامعه راه بیندازیم.

وی افزود: تمامی دستگاه‌های جامعه باید وارد عمل شوند. حکومت می‌تواند نقش حمایتی از مسائل قرآنی داشته باشد ولی موضوع فعالیت‌های قرآنی باید در دست خود مردم باشد و دولت در آن دخالتی نکند.

در ادامه این مراسم، بهروز یاری‌گل، کارشناس سازمان دارالقرآن گفت: وحدت و انسجام ما در پیشبرد مسائل قرآنی است. ما باید برای رسیدن به اهداف قرآنی، نیروهای متخصصی را تربیت کنیم. دولت شعارش اعتدال است و برای اینکه به آن اعتدال برسد، باید به تمامی مناطق و ارگان‌های جامعه رسیدگی کند. برای ترویج مسائل قرآنی باید آموزش‌های عمومی داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم، سلیمی، قاری بین‌المللی قرآن گفت: نامگذاری امسال به نام فرهنگ و اقتصاد است. فرهنگ و اقتصاد از جمله مواردی است که ما باید به آن توجه زیادی داشته باشیم و برای رسیدن به این شعار، تمامی ارگان‌ها باید عزم ملی داشته باشند و در این راستا جامعه قرآنی ما بالاترین وظیفه را دارد.

وی ادامه داد: مسوولان کشوری ما نیز باید به دیدگاه‌های افراد قرآنی اهمیت بدهند و نظرات آنها را در جامعه پیاده کنند تا کشور ما به یک فرهنگ والا و اقتصادی پویا برسد. ما با مسائل قرآنی است که می‌توانیم سخن خود را به گوش جهانیان برسانیم. آنها با دیدن نام قرآن و شعار امسال برای ما برنامه‌های زیادی می‌ریزند. این ما هستیم که باید با برنامه‌ریزی صحیح در مقابل توطئه‌های آنها بایستیم.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم مهگام، استاد و کارشناس مسائل قرآنی گفت: در آیه 102 و 103 سوره آل عمران می‌خوانیم که اگر می‌خواهیم متحد شویم شالوده واساس ما در تقوای الهی است و از جامعه قرآنی ما انتظار می‌رود که برای وحدت مسلمین باید گام‌های بلندی برداریم و برای تحقق شعار امسال باید با عزم ملی و مدیریت جهادی به وحدت برسیم.

انتهای پیام

کد N208143

وبگردی