آفتاب

هوشمندی و اقتدار نظام در آزادی مرزبانان/پیگیری ها برای وضعیت پنجمین مرزبان ادامه دارد

هوشمندی و اقتدار نظام در آزادی مرزبانان/پیگیری ها برای وضعیت پنجمین مرزبان ادامه دارد

تهران- ایرنا- رییس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور به آزادی 4 مرزبان کشورمان از چنگ تروریست ها اشاره کرد و گفت: تمامی مسئولان ذیربط و دستگاههای امنیتی،انتظامی و نظامی در این باره با هوشمندی، اقتدار و درایت عمل کردند.

روح الله جمعه ای در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در واکنش به شایعات مطرح شده در خصوص نحوه مبادله مرزبانان کشورمان اظهار داشت: این اخبار کذب محض بوده و نظام جمهوری اسلامی ایران مقتدارانه مرزبانان را از چنگ تروریست ها رها کرد.

وی ادامه داد: درباره روند آزادی مرزبانان کشورمان از چنگ تروریست ها دولت از هر امکان و زمینه ای برای رهایی و سلامت آنان بهره برد و تمامی تلاش خود در این باره انجام داد.

رییس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور گفت: وزارت اطلاعات، وزارت خارجه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروهای مرزبانی، وزارت کشور، استانداری، معتمدین محلی و ظرفیت های منطقه ای تلاش های بسیاری برای رهایی مرزبانان داشته اند.

جمعه ای در خصوص وضعیت پنجمین مرزبان کشورمان(جمشید دانایی فر) نیز گفت: وضعیت وی هنوز نامشخص است و هیچ خبری درباره این مرزبان مورد تایید نیست.

وی درباره این پرسش که آیا این مرزبان به شهادت رسیده یا آنکه در سلامت می باشد، اظهار داشت: تمامی صحبت های مطرح شده دراین خصوص، ادعاهای گروهک رباینده مرزبانان است.

رییس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور با بیان اینکه پیگیری ها درباره وضعیت دانایی فر ادامه دارد، گفت: شهادت دانایی فر مورد تایید نیست و تا زمانی که یقین حاصل نشود نمی توان اظهار نظر داشت و یا خبری را اعلام کرد.

وی درباره عملکرد برخی رسانه های داخلی و نحوه انتشار اخبار از سوی آنان نیز گفت: رسانه ها به هیجان انتشار سریع خبر دامن زدند و برخی از آنها رفتار مناسب و حرفه ای نداشتند؛ در هیچ جای دنیا اخبار مرتبط با منافع ملی اینگونه انعکاس نمی یابد.

به گزارش ایرنا، رامین حضرتی، سجاد زاهانی، جمشید دانایی فر، محمد نظامی و جمشید تیموری 5 مرزبان ایرانی شامگاه 17 بهمن ماه 1392 در منطقه جکیگور شهرستان سرباز در جنوب سیستان و بلوچستان ربوده شدند و به داخل خاک پاکستان انتقال یافتند.

گروهک تروریستی جیش العدل روز شنبه 19 بهمن ماه با انتشار تصاویری، مسوولیت ربودن این پنج مرزبان ایرانی را بر عهده گرفت.

این گروهک تروریستی روز یکشنبه سوم فرودین ماه ادعا کرد که جمشید دانایی فر یکی از پنج مرزبان ربوده شده را به شهادت رسانده است.

اما سرانجام پس از 60 روز اسارت، 4 مرزبان کشورمان ظهر امروز(یکشنبه) با تلاش های مسئولان کشورمان و اعلام رسمی وزارت کشور به میهن اسلامی و آغوش خانواده بازگشتند.

سیام**7261**9254 *1449
کد N208101

وبگردی