آفتاب

کلیات طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی رد شد

کلیات طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی رد شد

تهران - ایرنا - رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: کلیات طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی امروز در نخستین جلسه این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و رد شد.

«امیر خجسته» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: نخستین جلسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور و با حضور اکثریت اعضا و با محور بررسی اقتصاد مقاومتی و رویدادهای جاری برگزار شد.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور طرح اصلاح بند (د) ماده 65 قانون برنامه پنج ساله پنجم را دستور اول کمیسیون عنوان کرد و گفت : بر اساس این قانون هر گونه نقل و انتقال و ماموریت از موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی به دستگاه های دولتی ممنوع شده است که این امر مشکلاتی برای بهره مندی از نیروهای توانمند ایجاد کرده است.

وی با اشاره به طرح پیشنهادی مجلس جهت اصلاح این بند قانونی گفت: در این طرح پیش بینی شده است که انتقال و ماموریت برای ایثارگران و کارکنان شهرداری ها استثنا باشد و در نهایت، پس از بحث و تبادل نظر و اعلام مواضع دولت و نمایندگان موافق و مخالف ، مقرر شد که موضوع پس از اصلاح و بررسی دقیق در کمیته کارشناسی، جهت رای گیری در صحن کمیسیون مطرح شود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی را دستور دیگر امروز کمیسیون برشمرد و گفت: مجلس شورای اسلامی در هر حالت خود را موظف و مکلف به حمایت از حقوق کارگران دانسته و از طرح های حمایتی برای این قشر قطعا استقبال خواهد کرد.

خجسته با اشاره به حضور نمایندگان سازمان تامین اجتماعی و شهرداری و همچنین «علیرضا محجوب» نماینده مردم تهران و دبیر کل خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران در این جلسه گفت: با عنایت به وجود قوانین کافی در این حوزه و لزوم حفاظت از منافع کارگران ، مقرر شد تا کلیات این طرح رد شود.

سیام(1)**9189**1449
کد N207988

وبگردی