آفتاب

نامه کمیسیون فرهنگی به علی جنتی به دلیل دیدار با خاتمی

نامه کمیسیون فرهنگی به علی جنتی به دلیل دیدار با خاتمی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی از نامه اعضای این کمیسیون به وزیر ارشاد برای توضیح دیدار وی با سیدمحمد خاتمی خبر داد.

سیدعلی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: وزیر ارشاد دیداری با آقای خاتمی داشته که در جلسه امروز نامه‌ای تنظیم و قرار شد از ایشان دعوت به عمل آید تا برای هفته آینده برای توضیح این دیدار به کمیسیون بیاید.

وی همچنین با اشاره به سال اقتصاد و فرهنگ گفت: مسوولیت سنگین‌تری متوجه کمیسیون فرهنگی خواهد بود. از این‌رو جهت‌گیری اصلی کمیسیون در سال 93 پیگیری مطالبات رهبری و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی کشور است.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری در روزهای پایانی سال گذشته جلسه‌ای با مجلس خبرگان داشتند و نگرانی‌های خود را مطرح کردند. به همین دلیل کمیسیون‌های فرهنگی و آموزشی کارگروه‌های مشترکی تشکیل دادند و امیدواریم در این هفته اولین جلسه آن‌ها تشکیل شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی همچنین از جمع‌بندی طرح‌های جامع صداوسیما، طرح جامع رسانه و طرح جامعه جمعیت و تعالی خانواده در کارگروه‌های تخصصی خبر داد و گفت: این طرح‌ها پس از جمع‌بندی طی هفته‌های آینده برای ارائه در صحن علنی مجلس آماده خواهد شد.

وی از نامه‌نگاری کمیسیون فرهنگی با معاونت راهبردی برنامه‌ریزی رییس‌جمهور جهت عمل به ماده دو قانون برنامه پنجم توسعه نیز خبر داد و گفت: طبق این ماده، همه طرح‌های مهم باید پیوست فرهنگی داشته باشد و معاونت راهبردی در ابتدای هر سال طرح‌های مهم را به دستگاه‌ها اعلام کند. ما در این نامه از معاونت راهبردی خواسته‌ایم یک نسخه از مکاتبات خود را به کمیسیون بدهد تا ما هم نظارت بیشتری روی این موارد داشته باشیم.

انتهای پیام

کد N207948

وبگردی