آفتاب
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی به نقل از ظریف اعلام کرد:

در چهار سال گذشته 60 قطعنامه علیه ایران در پارلمان اروپا تصویب شده است

در چهار سال گذشته 60 قطعنامه علیه ایران در پارلمان اروپا تصویب شده است

تهران-ایرنا- سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر امور خارجه در جلسه امروز این کمیسیون اظهارداشت از سال 2010 میلادی تاکنون حدود 60 قطعنامه علیه ایران در پارلمان اروپا تصویب شده که به بندهای قطعنامه اخیر در بیشتر آنها اشاره شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «سید حسین نقوی حسینی» درمورد جلسه امروز (یکشنبه) این کمیسیون که با حضور «محمد جواد ظریف» برگزار شد، تصریح کرد: وزیر امور خارجه در این جلسه به جایگاه سیاسی و غیر اجرایی پارلمان اروپا اشاره و تاکید کرد پارلمان اروپا وزنی ندارد که به آن پرداخته شود.

وی افزود: وزیر امور خارجه تصریح کرد آنها در گذشته هم قطعنامه های متعددی علیه کشور ما صادر کردند که جمهوری اسلامی ایران ارزشی برای آنها قائل نشد و نباید هم می شد، قطعا این قطعنامه محصول فشار شدید لابی صهیونیستی بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: ظریف همچنین در این جلسه اظهار داشت که در این قطعنامه نکات بی معنی و سخیف وجود دارد و چون مرجع تصویب کننده ارزش و جایگاهی ندارد، ارزش پرداختن به آن را هم ندارد.

نقوی حسینی یادآور شد: وزیر امور خارجه در این جلسه تاکید کرد که قطعا ما اجازه نخواهیم داد هیچ هیاتی با شرط وارد کشور ما شود تا برسد به این که شرط ملاقات با کسی بگذارد و هرگز اجازه نخواهیم داد کسی برای ما تعیین تکلیف کند.

وی ادامه داد: مردم ایران بزرگ ترین پایه قدرت و اقتدار نظام هستند، پس ملاقات با آنان ما را نگران نمی کند، اما این که هیاتی یا گروهی سرخود تصمیم بگیرند و برای ما تعیین تکلیف کنند، هرگز اجازه نخواهیم داد.

ادامه دارد...

سیام**9121**1336
کد N207936

وبگردی