آفتاب

هشدار سفارت آمریکا به اتباع خود درعراق/ 5 تروریست داعش در الانبار کشته شدند

هشدار سفارت آمریکا به اتباع خود درعراق/ 5 تروریست داعش در الانبار کشته شدند

هشدار سفارت آمریکا به اتباع خود درباره استفاده از فرودگاه بین المللی بغداد،هلاکت شش تروریست داعش و بازداشت 10 نفر دیگر و کشته و زخمی شدن پنج پلیس در موصل از مهمترین اخبار امنیتی عراق است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النهرین، یک منبع وابسته به عملیات الانبار اعلام کرد: نیروهای ارتش و پلیس عراق طی عملیاتی در مناطق الملعب،الحوز،البکر،المعلمین در مرکز الرمادی ضد گروه های مسلح وابسته به داعش شش تروریست داعشی را به  هلاکت رساندند و 10 نفر دیگر را بازداشت کردند.

همچنین نیروهای عراقی یک انبار سلاح در منطقه البکر شامل 14 بمب،شش موشک و مقادیری کمربند انفجاری و گلوله خمپاره را کشف و ضبط کردند.

در استان نینوی افراد مسلح یک پلیس را در شرق موصل کشتند.درغرب موصل نیز انفجار بمب کناره جاده ای در مسیر گشتی پلیس در منطقه بادوش سبب کشته شدن یک افسر پلیس و زخمی شدن سه نفر دیگر شد.

یک منبع وابسته به پلیس عراق در کرکوک اعلام کرد: هنگامی که یکی از اعضای داعش قصد کارگذاشتن بمبی در روستای الکبه در الرشاد در جنوب تکریت را داشت این بمب منفجر شد که در اثر آن دو داعشی کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

منابع وابسته به وزارت کشور عراق از حمله افراد مسلح به منزل شخصی که پخش کننده پوسترهای تبلیغاتی یکی از نامزدهای انتخابات پارلمانی در منطقه اللطیفیه در جنوب بغداد بود،خبر دادند.

این منابع اعلام کردند: افراد مسلح با کارد این فرد،همسر و چهار کودک وی را سر بریدند.در جنوب کرکوک افراد مسلح یک پلیس را کشتند.

یک منبع وابسته به پلیس استان صلاح الدین از بازداشت دو فرد مسلح وابسته به گروهک داعش در منطقه الدیوم در غرب تکریت خبر داد.

بر اثر انفجار بمب در نزدیکی بازاری در روستای الدریعه در مدائن در جنوب بغداد دو نفر کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

یک منبع وابسته به پلیس عراق در استان صلاح الدین اعلام کرد: نیروهای امنیتی عراقی در منطقه الجزیره در غرب تکریت مقادیر زیادی بمب و مهمات را منفجر کردند.

در استان کرکوک سرهنگ ارکان حمد لطیف المساری از سوء قصد تروریستی جان به در برد اما دو نفر از محافظانش زخمی شدند.

یک عامل انتحاری که تانکر بمب گذاری شده ای را در نزدیکی یک ساختمان در حال احداث در منطقه القادسیه در شمال تکریت هدایت می کرد بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی کشته شد، اما انفجار این تانکر سبب کشته شدن یک پلیس شد.

از سوی دیگر سفارت آمریکا در عراق با صدور بیانیه ای از اتباع خود خواست به سبب تهدیدهای امنیتی تا هشتم آوریل کنونی از سفر از طریق فرودگاه بین المللی بغداد پرهیز کنند.

در این بیانیه همچنین از اتباع آمریکایی خواسته شده است که نهایت هوشیاری را به خرج دهند.

کد N207884

وبگردی