آفتاب

گولن در پی همکاری با ˈپ.ک.کˈ علیه دولت ترکیه

گولن در پی همکاری با ˈپ.ک.کˈ علیه دولت ترکیه

آنکارا- ایرنا - روزنامه ˈصباحˈ چاپ ترکیه در مطلبی از تلاش ˈ فتح الله گولن ˈ مخالف آمریکانشین دولت ترکیه برای ارتباط و همکاری با ˈپ.ک.کˈ برای مقابله با دولت آنکارا خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا ، این روزنامه می نویسد : ˈفتح الله گولنˈ رهبر جماعت نور در ترکیه که درگیری هایش با دولت آنکارا علنی شده است ، ماه گذشته نامه ای خطاب به رهبران حزب کارگران کرد ترکیه ˈپ.ک.ک ˈ در شمال عراق ارسال کرده است .

این روزنامه می نویسد : در این نامه گولن خواستار تشدید فشار به دولت آنکارا توسط ˈپ.ک.کˈ شده است.

به نوشته این روزنامه در حالی که مبارزه دولت آنکارا با ساختار موازی و جماعت گولن در پی پیروزی حزب حاکم ˈعدالت و توسعه ˈ در انتخابات شهرداری ها وارد مرحله ای جدیدی می شود گولن برای مصالحه با ˈپ.ک.ک ˈ نامه ای به عنوان رهبران این گروه در شمال عراق ارسال کرد.

به ادعای صباح هدف از ارسال نامه افزایش همکاری جماعت گولن باˈ پ.ک.ک ˈبرای تشدید فشار به دولت آنکارا است و هدف جماعت گولن دیدار رو در رو با کادر رهبری ˈپ.ک.ک ˈ در شمال عراق است.

به نوشته روزنامه صباح در این نامه جماعت گولن آمادگی خود را برای برای دیدار با رهبرانˈ پ.ک.ک ˈدر شمال عراق اعلام و از روند صلح دولت آنکارا با این حزب حمایت به عمل آمده است.

صباح با عنوان اینکه سران ˈ پ.ک.کˈ به درخواست جماعت گولن با نگاه مثبت نمی نگرند ، افزود: گولن در سال 2004 نیز نامه ای به کادر رهبری ˈپ.ک.کˈ در شمال عراق ارسال کرده بود ولی آن نامه نیز بدون پاسخ مانده بود.

به نوشته صباح ، ˈاحمد ترک ˈ از دست درکاران سیاسی کرد که در حال حاضر به ریاست کلان شهر ماردین انتخاب شده است سال گذشته میلادی در سفر به آمریکا با ˈفتح الله گولنˈ که در آن کشور اقامت دارد، دیدار کرده بود و این دیدار به درخواست جماعت گولن انجام شده بود.

خاورم**2012***230**1856
کد N207716

وبگردی